Tappat nagel
Hejsan.
Inser att det här mest är en sida för fina naglar och dess design, men tycker att min fråga borde ställas här i alla fall då det berör naglar… eller ja en nagel.
Någon som tappat en nagel (inga lösnaglar nu) någon gång?
Jag råkade nämligen få mitt finger i kläm för två veckor sen, rätt rejält så jag tappa nageln, det är typ läkt nu, första dagen utan bandage, jippe!!! 😃
Men vet någon hur lång tid det tar innan den växer ut igen? Någon som ah har upplevt det….. har förstått att det kommer ta ett tag i alla fall
Denna sida handlar inte bara om fina naglar utan även om nagelvård och allt därikring :) Jag vet faktiskt inte, men en normal nagels längd brukar växa ut på ungefär 6 månader i snitt. Sen vet jag inte om det är annorlunda när fingret blivit utsatt för en klämskada, någon som varit med om det kan nog ge ett bättre svar.
Okej… det är ungefär vad jag har fått höra av folk på jobbet, samt att den kommer titta fram om ca en månad. :P
Får hoppas att någon med erfarenheten att tappa nagel svarar på detta då 🙂
Jag har bara tappat tånaglar (haha, usch) men efter ca en månad brukar de synas lite, har inte märkt att de skulle växa långsammare än normalt även fast det har berott på skada.
Jag har tappat min tumnagel när jag var ungefär 10, den blev rejält mosad. Tyckte att det fanns en tunn nagel under när den föll bort, men lät den även sitta kvar rätt länge. Min tumnagel är kanske idag lite platt på ena sidan men det märks knappt. Naglar klarar överraskande mycket skada som "plattar till dem".
Värre om man klämmer fingret från sidan så att säga, så att nageln viks på längden. Hände min kompis och hennes nagel är liksom lite vikt längs med och mycket tjockare där, så hon skadade troligen nagelbädden.
Råkade skära bort halva nageln för några månader sen (det blev som ett hål från ena sidan till mitten och till mitten igen, svårt att förklara). Skulle ha skolavslutning och höll på att fixa mig. Tog nog ungefär ett halvår (lite mindre kanske) innan den blev normal igen, gissar jag. Och då menar jag att läka och stärka. Den var ganska tunn och gick av hela tiden men nu har den blivit som alla andra naglar.
Jag hade lösnagel på den, som jag tejpade på med hjälp av plåster. Jag fixade den så att man kunde "öppna" och lätt komma åt, men så att den ändå inte skulle åka av. Rengjorde flera gånger om dagen. Var väldigt orolig över att den inte skulle bli hel igen, men det är den nu.
//Flöffo
Har klämt en nagel på handen däremot inte så illa att den trillade av, har däremot tappat en tånagel för nån månad sen och som håller på att växa ut igen.
Hur länge det tar för en nagel att växa ut helt är individuellt men i regel ca 6 månader.
Mej tar det inte 6 månader för att växa ut men kanske 5.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Min bror drog av sin… Tog inte så lång tid för att det skulle se ut som en normal nagel ävdn om dne var kort
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4