bra nagelolja?
Vilken är eran favorit nagelolja? var går den att köpa? pris ca?
Söker en bra lite akut då mina naglar är väldigt torra och tunna!!
Mvh Shy och Hannah
Jag gillar Isadoras nya nagelolja. Luktar gott och gör sitt jobb bra. Även Essie´s aprikosolja är en favorit hos mig.

Olivolja, billigt och bra!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#2, olivolja har betydligt större molekyler än nagelolja. Nageloljans mindre molekyler tränger ner i nageln till skillnad från matoljans. Så nej, om du vill ha en bra nagelolja kan inte olivolja rekommenderas.
Men till TS, gå till din närmsta nagelsalong så kan du nog köpa en bra kvalitetsolja där till ett schysst pris. :)
#3 ok, vet du någon bra nagelsalong i närheten av Eskilstuna? 😃
Mvh Shy och Hannah
#3 Har ofta fått höra att olivolja inte går in i naglar och hud, men på mig gör den det utan problem🙂
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Olivolja fungerar super för mig med!
Jag använder Depends myrrolja. Jag tycker den funkar bra, och den luktar väldigt gott. (Typ citron doft) Köpte min på Ullared för 30 kr men enligt Depends hemsida brukar den kosta runt 70.
Innan jag köpte Myrroljan så använde jag vanlig olivolja, funkade det med. :)
//Julia
#5 Tyvärr så är molekylerna för stora i olivolja för att ta sig igenom huden och naglarna. Hade den diskutionen med min kompis som är diplomerad nagelteraput sen många år tillbaka.
#9 Jag har hört det många gånger. Ändå så har jag det på både hud och naglar. Det försvinner snabbt in och sedan känns hud och naglar återfuktade. Så eftersom att det fungerar på mig så spelar det ingen roll vad någon annan säger. Menar inte att på något sätt låta otrevlig utan lämnar bara fram fakta för att det fungerar. Vet fler som det fungerar för än mig.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
OPI Avoplex oil och Essie Apricot oil ❤️
Essence nagelolja är super!
#10 Frågan är ju om de ens är så hälsosamt då de inte ens är gjort för att använda på hud..
#13 Frågan är inte om det är dåligt, i och med att olivolja används på hud och hår i tusentals år, samt har framställts även i avsikt att använda till detta. Allting behöver inte vara tillverkat för ett visst ändamål, vissa saker ger oss naturen så bra ändå. :)
Däremot är diskussionen intressant i och med att det finns många oljor som är lättare och där med absorberas bättre av huden. Allting funkar eftersom det blir en skyddande fetthinna plus stimulerande massage, du kan få samma resultat med matolja om man så vill, eller vaselin, (fetthinnan) men det kommer alltid vara mer effektivt att ha en lätt olja som verkligen tränger in och ger näring. Avokadoolja och mandelolja är två exempel på dessa. :)
#14 Klockrent! Olivolja har ju som sagt använts sedan antikens Grekland och Rom, om inte ännu längre tillbaks på hud och hår etc.
I min mening så ska man använda det man tycker känns och fungerar bäst för en själv som individ. För är det inte så att vissa kroppar reagerar olika på olika sorters oljor?
Jag använder en hand-/nagelkräm från Vaseline Healthy Hands + Stronger Nails, och på mig funkar det utmärkt. Har däremot läst att några få inte tycker om lukten (tycker själv den luktar gott, men lite mormor-varning kanske) och några enstaka ingredienser i den som jag inte är så insatt i. Men mina händer blir (och FÖRBLIR) lena och de känns "lättare" på något sätt? Huden känns i alla fall inte lika stram (speciellt nu under hösten/vintern). Har även använt den tillräckligt länge för att kunna märka skillnad på mina naglar. De är starka och klyver sig inte lika lätt. Denna säljs lite överallt för ett väldigt humant pris.
Jag har provat det mesta, men just nu kör jag på Almond Nail & Cuticle Oil från Body Shop, gärna i kombination med hand- och nagelkrämen ur samma serie. Funkar super!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling