Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 5383 ggr
Djurälskaren87
0

nagelbitare:(

hej. jag vill gärna få starkare och friskare naglar, men biter tyvärr på dom så de måste jag ju sluta med. Bet inte på naglarna under ett halvår och hade väldigt fina, smala och raka naglar, men för två månader sen slutade jag och de som växte ut gick av/vek sig så började bita igen men skall sluta bita NU

men behöver tips vad man kan ha på naglarna så dom håller sig starkare, har hört att trind är bra? mer tips vad man skall göra?

Cederin
0

Trind fungerar som stärkare men observera att det innehåller formaldehyd, vilket vissa kan få allergiska reaktioner mot (dunkande, ömma fingertoppar är vanligt i de fallen) oavsett lack du har på dig så skyddar det nageln, men det är såklart ännu bättre med ett stärkande! Kolla in Essies vårdserie, eller kanske OPI's Nail Envy. Båda finns billigt på Ebay.

Jag var tidigare nagelbitare, det som hjälpte mig var att gå till en nagelsalong och få riktigt fina akrylnaglar som då inte ens gick att bita på, när jag sedan tog bort dem så var ovanan borta! :)

Tips på starkare naglar finns det massor av om du kollar igenom sajten.

Medarbetare på Naglar och Hår

kickikal
0

#1 Jag är jättenyfiken på en grej! Hur ser det ut med leveranstiden på Ebay? Var beställer du ifrån? Är det USA? Tillkommer det tull? :)

Fridaaaa
0

Är med nagelbitare och hade behövt tips :/

Kan inte ha så starkt som #1 sa, då jag har djur, vill inte riskera att de får det på sig/i sig eller att det luktar för skarpt för dem.

Naglar på salong = på tok för dyrt.

Stoppochväx hjälper inte.
Hjälper inte att måla naglarna heller.

Gör det för det mesta omedvetet 😮

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Djurälskaren87
0

3# jag går till en prvatperson som jag hittade på blocket, hon tog 300 kr för gelenaglar. visst dom blir jätte fina men sliter nog ändå på din egna nagel under ändå.

jag har inte bitit på dom sen igår, men det är inte lätt att sluta alltså.

Fridaaaa
0

#4 Inte hittat någon i närheten här som är så billig tyvärr.
Jag har haft en omgång (som jag fick i julklapp en gång), visst bet inte på dem just då, men sedan när de togs bort = naglarna var mjuka och så = fick klippa ner dem i alla fall 😕 (ja hon var kunnig).

Ja ibland kan det gå flera dagar innan jag biter, är som sagt omedvetet = svårt/jobbigt att sluta fast jag så gärna vill.

Djurälskaren87
0

Tusan också nu bet jag utan att tänka på det:/ funderar på att måla något glansigt lack på

[MiniPim]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bestäm er bara för att sluta bita. Tänk på hur extemt fula naglarna blir om man fortsätter och bita. Kolla här på mina naglar: Det vita på nageln (vad heter det??) är lika långa på mina naglar. men själva naglarna på den vänstra handen har blivit mindre. Det är för att när jag var nagelbitare satt jag och bet på den vänstra handen medan jag satt vid datorn. Och ni ser ju, det har typ "krympt". Det är väldigt fult och jag är missnöjd över att det ser ut så. Men jag bestämde mig iallfall för att bara sluta bita. Gör det ni också. Kolla om det finns någon som kan bygga med gel i närheten. Eller ta kågot jätteäckligt på händerna.

Djurälskaren87
0

7# ja tack för inspiration behöver mer pepp för att inte bita, mer snygga nagelbilder här kanske som man kan sukta efter?=) men när jag väl fått längre så undrar jag vad jag kan sätta på för att inte naglarna skall flisa sig och gå av? för de gjorde de sist jag fick långa.

Fridaaaa
0

#7 har försökt men går inte, gör det liksom omedveten, hjälper inte hur motiverad jag än är :( Vad skulle det vara för äckel? XD

[MiniPim]
0

#8 :) Kolla i "Naglar just nu" tråden. där finns det massor med fina bilder! När man se rhur fint man kan göra med sina naglar så blir man ju mer peppad liksom. :) Hm, beror det inte på vad man äter? Du kanske dricker för lite mjölk och så? Mjölkprodukter. Detf inns nagellack som förstärker naglarna också. Ska kolla om jag hittar. #9 Ja jag förstår attd et är väldigt svårt. Det är som min syster, haha. Egentligen vet jag inte. Min syster t,ex. Hon fick sånthär nagellack på naglarna (stopp och väc) men hon blev van vid smaken. Så jag vet inte, man vänjer ju sig vid typ allt. Men det är väll bara att försöka. När är det du Biter på naglarna? när du sitter vid datorn/TVn? :)

Djurälskaren87
0

10# kan ha med det att göra, alltså kosten. för år 2010 fick jag sjukt snygga naglar, alla trodde det var lösnaglar men icke och dom var starka men sen tog det slut med dåvarande och började bita igen:( sedan nu senast fick jag rätt långa men dom som växte ut var sköra och vek sig och gick av nästan av sig själv och då började jag bita igen, men kolla gärna upp ett bra stärkane medel jag kan ha.

Sen tänkte jag på en sak, gele är väll bättre än akryl för sina egna naglar? tänkte om jag ändå skall göra lösnaglar…så jag blir av mig bitandesuget.

[MiniPim]
0

#11 Ja det beror nog mycket på det faktiskt. Åh, vad jobbigt. Det är ju faktiskt inte lätt alls. Nu har jag skutat att bita på naglarna, så det är lätt för mig att säga "Äh, så svårt är det inte, bara sluta". Haha, men jag vet att det är svårt. Essie grow stronger, jag har hört att det är bra. Har för mig att min kompis använde det och fick mket starkare naglar. :) Jag har ingen aning egentligen, har själv inte sysslat med akryl/gele. Det finns många här som sysslar med gele och akryl, så de kan nog svara på det bättre.

Fridaaaa
0

#10 Lite olika, ja ibland vid datorn men främst vid tvn eller i skolan vid t.ex föreläsningar. Kommer på mig själv och blir då  arg på mig själv :/

:holmgreen:
0

#9 tabasco haha. Då låter man nog bli naglarna ganska rejält. Men frågan är om man vill gå runt med tabasco på naglarna haha. Förmodligen inte xD Men det kanske hjälper att hålla på med något? Tex en nagelfil? Jag har alltid 2 filar med mig var jag än går, ifallatt jag skulle få för mig att hålla på med naglarna. Ofta tar jag upp den när vi har många föreläsningar eller liknande i skolan. Fungerar för mig. :)

:holmgreen:
0

Långa föreläsningar* ska det stå haha. (Är inne på mobilen så kan inte ändra atm.)

Fridaaaa
0

#14 Haha nej det tror inte jag heller blr så bra att ha haha
Nagelfil nja jag får såna rysningar i kroppen av det (samma sak när man t.ex använder sandpapper på trä) 😛
Tror jag hade filat ner dem till max då hehe och blir nog svårt att anteckna med 😛

Har testat vanliga lösnaglar men värdelöst, lossar lätt.

Cederin
0

#11 Gelé och akryl består av samma härdplaster, så egentligen är det ingen skillnad. Den enda skillnaden på hur mycket det skadar din nagel är isåfall hur bra och noggrant utfört arbetet är, speciellt underarbetet. Går du till en erkänt bra nagelsalong (och helst inte någon billig på blocket eller liknande då det finns en risk att de ej är diplomerade) så kan du känna dig lugn med hur naglarna mår under materialet :)

Djurälskaren87
0

tnkte att detta kan bli min pepp tråd och kanske andras också som lider av nagelbitning, detta är dag tre och inte bitit något på naglarna, så tänker uppdatera varje vecka här hur naglar utvecklar sig:)

detta är min första bild jag bidrar med!(vet dom är hemska och det är därför jag vill sluta med att bita)

upp till kamp!

Djurälskaren87
0

bild 2

sen en ny nästa fredag:)

[MiniPim]
0

Men kolla! Det går ju jättebra. Fortsätt så och det är jättekul att du postar bilder om hur det går. :D

Djurälskaren87
0

20# hiih tack, dag fyra utan att bita;)

kan man lägga vanligt genomskinligt nagellack,skyddar det naglarna lite? jag har köpt nagelbandsolja från apoteket som jag tycker verkar bra.

[_hsleiufhbtv]
1

Ursäkta mig om dessa saker jag tänker skriva nu redan skrivits, har inte läst kommentarerna 😃

Men iaf. Jag har själv under hela mitt liv varit manisk nagelbitare, bitit från det att jag föddes tills för några månader sedan ungefär. Har försökt sluta i perioder hela livet, gått konstant med vantar, använt stopp-och-väx och annat sånt som smakar hemskt. Men det har inte hjälpt alls! För ungefär ett halvår sedan bestämde jag mig för att sluta, alltså på allvar! Men nej. Så jag satte på lösnaglar, sådana där man kan köpa färdiga liksom. Det hjälpte otroligt mycket, och jag fick bort vanan av att alltid sitta med fingrarna i munnen.

Därefter köpte jag på mig mina första nagellack, och insåg hur kul det är med nail art och nagelvård. Plockade bort lösnaglarna för alltid och höll stenhårt på mitt ord om att sluta bita, för det är ju inte kul att syssla med naglar om man har korta och sönderbitna sådana. Blir inte mycket yta att måla på då 😉

När naglarna växer ut hos en som alltid bitit på dom är dom ofta otroligt sköra, knäcks och flagnar lätt. Det gjorde mina med. Och till på köpet råkade jag förstöra dom med MMA-akrylater. Så med gula missfärgade naglar som knäcktes för ingenting, flagnade osv osv jobbade jag upp mig. Nageloljor, Trinds nagelstärkare, nagelbalsam, nagelblekning, Babyolja för nagelbanden och OPI's nail envy fick jag dom att bli fina igen. Och nu är dom långa, växer snabbt, nagelbanden är helt ok. Framför allt är det så otroligt kul att syssla med naglar nu sedan mina blivit fina igen!

I början när dina naglar håller på att växa ut, kan du se till att alltid bära nagelstärkare eller ett skyddande lack så dom inte knäcks. Och se till att sköt om dom ordentligt, då blir dom starkare snabbare. Gud vilken novell detta blev, måste lära mig vad ordet kortfatta innebär!

#1 Varför skulle du inte kunna ha sådana produkter när du har djur? Det luktar ju bara under själva processen när de används, inte efteråt när dom är klara och torkade.

Cederin
0

Oj, har helt glömt bort att svara #2!

Oftast skickas det från Kina, ibland USA. Leveranstiden är ungefär 10-15 dagar oftast, frakten brukar vara ungefär $5 per flaska :) Ingen tull har jag stött på iallafall.

Michaela-N
0

Jag var också nagelbitare som yngre, slutade för ca 4 år sedan. Jag började med att alltid ha naglarna målade i fina mönster, så jag inte ville förstöra dem genom att bita på dem. Annars handlar det bara om ren och skär självdisciplin, vill man sluta så gör man det. Man måste bara vara tillräckligt stark.

Fridaaaa
1

#24 Grattis till dig som lyckats sluta 🙂
Att vara tillräckligt stark hjälper dessvärre inte när man gör det undermedvetet 😕

Djurälskaren87
0

24# jag har ju lyckats tidigare att sluta bita så skall göra de nu med ,gäller bara att bestämma sig som jag nu gjort!:)

tänkte köpa nageltrind också och ha på naglarna.

[_hsleiufhbtv]
3

Tänk på att om ni beställer produkter från Kina har dom blivit djurtestade. I Kina är det ju lag på att allt sådant ska djurtestas, det må vara billigt att köpa därifrån - men ni betalar enbart för lidande.

Djurälskaren87
1

27# ok bra att ta upp men jag håller mig till sverige:)

[_hsleiufhbtv]
1

#28 Toppen! 👍

kickikal
1

#29 Mm.. Och kött från från Egypten (bara exempel) är troligtvis halal-slaktat, men mycket billigare. Det jag menar är att det finns andra forum som är mer lämpade för att ta upp djurs rättigheter och lidande, även fast jag förstår att du tycker det BÖR tilläggas som en viktig "reminder". 🙂

kickikal
0

#23 Tack för infon! Hellre ett sent svar än inget svar, haha! ;)

[_hsleiufhbtv]
1

#30 Det handlar inte om djurrätt, utan om att man ska vara en medveten konsument. Jag är nästan säker på att i princip alla på denna sajten vill undvika djurförsök i den mån det går, och alla vet inte om Kinas lag om att allt ska djurtestas. (Och Kina har inga djurskyddslagar alls - så djuren behandlas hur som helst) Så någon måste ju informera. Man kan ju likaväl beställa nagelprodukter från andra land än Kina bara. Halalslaktat kött serveras i svenska skolor också, utan att det skrivs ut. Billigare ;) helt OT men ahja!

Cederin
0

#27 Det jag köper från säljare i Kina är de vanliga märkena som likväl finns att köpa i sverige, inget annat. De är bara återförsäljare. Sen så pågår det mycket djurtestning av mycket som säljs i sverige, Loreal är en av de största.

[MiniPim]
0

Men om man ska beställa t t.ex China Glaze eller OPI lackf rån kina, gäller det fortfarande att det har varit djurtestat? Fast än märket är ett märke osm inte är det? xD

[_hsleiufhbtv]
0

#33 Det testas ändå. Ja loreal är hemska, dessutom äger dom ju sjukt många andra företag också, så det är en himla djungel det där. Dom äger bla Essie har jag för mig, är inte helt hundra. #34 det gäller tyvärr ändå :(

Cederin
0

#35 Precis, och då är det ju ingen skillnad på den fronten om jag köper det i sverige eller från Kina. Allt är djurtestat oavsett. Men som sagt så är det väldigt OT och tråden bör fortsätta med tips till TS istället för moralfrågediskussioner. Skapa gärna en annan tråd för just den frågan om du vill. :)

kickikal
0

OnT: det var ju längesen jag bet på naglarna nu, vi snackar flera år tillbaka. Men jag slutade med viljestyrka, och såklart med hjälp av nagellack. Började ta hand om mina naglar helt enkelt och såg skillnad, vilket gjorde det kul! :) tror dock jag åt mer (för att ha något att tugga på) men inte så att jag gick upp, eller så. Sedan försökte jag hålla mig sysselsatt så mycket som möjligt :)

Djurälskaren87
0

Dag 7 utan att bita på naglarna:) nästa vecka skall jag göra nagelförlägning så ni inte får en chock att dom växt så mycket:p ska bli spännande att se hur dom ser ut efter jag haft naglarna i fem veckor utan att ha bitit :)

MaaariaS
0

Jag har bitit på naglar från jag var liten och jag kommer inte direkt i håg när jag slutade bita första gången,men med nagelstärkare så gick det bra att sluta med enbart viljan för att jag ville inte vara nagelbitare i hela mitt liv.Det gick bra ett tag men sen började jag att bita på bara tummarna,vet inte varför, men snart hade jag bitit av alla naglarna igen och det var då jag hittade till denna sajt och såg alla fina naglar och nu har jag inte bitit på ett tag och jag känner att det här är den sista gången*hoppas*För nu har jag upptäckt hur kul det är att måla naglarna.

Jag är helt rutten på att måla naglar men jag lär mej det också nån gång🙂

Så  tack till denna sajt 🤗🤗

Medarbetare på Chinese crested ifokus.