Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 1800 ggr
[JollyJustin]
0

Dumma mig!

Jag biter på nagelbanden o skinnet på mna fingrar så de blir jätte fula.

Dessutom biter jag på mina tummnaglar o när de är förkorta biter jag på skinnet bredvid nageln så den ser jätte ful ut, jag måste typ bita på nånting. Hjälp!

[MiniPim]
2

Kan du intr ha tugummi istället? I munnen, så har du något annat att tugga på. :)

[Evisen]
0

Eller påstrykningslacket Stopp och Väx?

Varför inte måla på ett nagellack som du tycker är fint och kanske minskar nagelbitandet genom det?

[JollyJustin]
0

#2 Jag har agit slut på 2 stop o väx o det hjälper inte, jag biter bort nagellacket även om det är fint :c

#1 Jo men jag biter när jag inte tänker pådet o man kan inte alltid ha tuggumi.

Tack ialafall!

Skolsystern sa att det är hopplöst :/

Kaninen111
0

Samma med mig. Jag brukar bita på dom när dom har blivit långa :c

leemland
0

Låter kanske dumt: Men doppa fingrarna i något väldigt starkt eller något du tycker är äckligt och stoppa dom sedan i munnen. Det krävs nog flera gånger men till slut så förväxlar hjärnan fingrarna med något äckligt/starkt och då slutar du troligtvis.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[JollyJustin]
0

Okej, men jag biter utan at tänka på det :/

Ska testa iaf :)

[Evisen]
0

Sätt dig på händerna… Nej, det kanske inte funkar så där jättebra😉. Men ha händerna sysselsatta med något du tycker om. Kanske lära dig sticka eller virka? Där behövs bägge händerna.

Du skrev att du inte tänker på att du biter. Försök bli medveten om att du är på väg att sätta fingrarna i munnen, och stoppa dig innan du har kommit halvvägs.

[JollyJustin]
0

Tack :) Men jag tänker imte på det.

Poff! Så har jag händerna i munnen :P

[Evisen]
0

Försök bli medveten om det då🙂. Lättare sagt än gjort, men biter du på naglarna/nagelbanden hela tiden eller när du är stressad eller oroad?

Be någon av dina vänner göra dig medveten om att du sitter med fingarna i munnen.
Kanske får dig att sluta då de stör din ovana😉.

Nussen
1

Jag tillåter mig att bita på naglarna när jag inte har gjort gelenaglar med tippar. Har jag tippar rör jag inte naglarna utan smörjer in händerna/nagelbanden  med nagelolja jätteofta. Så mitt tips är testa att gå iväg och gör riktigt fina konstnaglar (eller vad det heter). Funkar för att få mig att sluta bita 🙂

Zacinca
2

Detta hörde jag om någonstans, men har inte provat det, så vet inte riktigt om det fungerar bra, men det är att man alltid ska ha med sig en penna, och varje gång man märker att man biter naglarna så ritar man ett streck på handen. 
Då kommer antagligen folk fråga varför man har streck på handen, och då blir man påmind av att man inte ska bita, och man ser det ofta och efter ett tag kanske lägger av.
Och, man kanske inte känner för att berätta för alla att man Biter på naglarna, så då kanske det inte lockar så mycket att visa sina händer om de är fulla av streck, och då har man ju knappast dem i närheten av ansiktet ;) 

Prova annars att försöka få naglarna att må så bra som möjligt utöver nagelbitandet. Måla naglarna så fint du kan med ett bra under och över lack, putta tillbaka nagelbanden och använd handkräm/nagelbandskräm några gånger om dagen. Det var faktiskt så jag slutade bita på mina (Mest skinnet runt omkring). Om man har jobbat hårt för att få fina naglar, så kanske det inte är det bästa att bita på dem.

Lycka till🙂