Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 1727 ggr
The Idizen
0

Går sönder.. :/

Mina naglar växer väldigt fort och blir långa, men dom går ganska lätt sönder.. :( Jag har Depend Gellack på hela tiden .. Något som kan hjälpa? Vad gör man om man ser att en nagel är på väg att gå av?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Cederin
0

Du har en artikel om hur man lagar en nagel på framsidan..🙂
I övrigt så kan naglarna nog må bra av att få andas lite från Gellack, fokusera på att få bra nagelkvalitet genom att använda mycket nagelolja och skydda med stärkande lack utan formaldehyd sålänge!

Medarbetare på Naglar och Hår

:holmgreen:
0

När en nagel börjar gå av så finns det, hur mycket jag än önskar, tyvärr inget man kan göra för att rädda den. Är den sönder så är den. Men man kan som Cederin skriver, laga den tillfälligt med bland annat tepåse-lagning.

Jag tror också att naglarna har blivit sköra av att ha Gellack på hela tiden. Så gör som #1 skriver. :)

The Idizen
0

Ah, okej. :) Kom på att jag hade ett Trind nagellack hemma som ska stärka naglarna något otroligt. Så testar det nu. :)

Cederin
0

#3 Just Trind har formaldehyd i sig, men pröva om du vill. Vissa kan få allergiska reaktioner av det men chansen är inte så stor. :)

The Idizen
0

#4, ja läste om det hehe. Har nästan precis haft det på i ett dygn nu och har inte märkt något. :) Ska snart ta på nytt. :D

Cederin
0

#5 Hoppas det blir bättre! :)

:holmgreen:
0

Trind är grymt bra! Mina naglar blev mycket starkare på endast några användningar. Sen gick jag dock över till ett annat base coat, men när man vill skaffa sig starkare naglar så fungerar trind bra. Enkigt egna upplevelser. :)