Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 2025 ggr
[Glitterregn]
2013-11-27 08:07
0

Utbildning?

Hej hej. Jag är 14 år och otroligt nagelintresserad och älskar allt som har med naglar att göra. Jag skulle vilja gå en kurs/utbildning i hur man bygger konstnaglar. Dom ända jag har hittat är utbildningar för att blir en certifierad nagelteknolog och liknande för 10 000. Finns det ingen heldagskurs eller liknande för att bara lära sig hur man gör? Jag känner mig inte säker med att experimentera för mycket utan vill lära mig hur jag ska göra det på rätt sätt :)

-Idaoh-
2013-11-27 08:54
0

Bor du i stockholm så finns de utbildning på gymnasium , har för mig att de är nacka gymnasium som har den :)

Cederin
2013-11-27 19:56
1

Jättebra att du vill satsa på en utbildning! 🙂
Tyvärr hinner man nog inte lära sig allt på en dag utan det tar den tid det tar helt enkelt, välj en SANSA-godkänd utbildning för att va säker på att det är bra! =)

Medarbetare på Naglar och Hår

[majsan&melvin]
2013-11-28 12:00
0

Jag går sista året på REALgymnasiet i västerås, men vet att det finns i sthlm och andra städer oxå. Jag går sista året och är redan utbildad i gelé. är nöjd med min utbildning och vi har nu börjat med akryl som jag oxå ska bli diplomerad i. superbra och gratis! 🙂

[Glitterregn]
2013-12-01 19:40
0

Tack för svaren! Jag funderar på att gå Realgymnasiet i Västerås men det känns lite tråkigt att behöva vänta två år. Jag håller på lite med gele redan men jag ska införskaffa saker av lite bättre kvalite och hålla mig borta från akrylen tills jag går någon sort utbildning :)

Cederin
2013-12-01 20:32
0

#4 Tänk bara på att det är lika riskabelt att syssla med gelé som det är med akryl utan utbildning. :) Jag hade väntat och sen kunnat skaffa mig riktigt bra material som diplomerad istället. Jag antar att du läst trådar här på sajten om material på den öppna marknaden? :)

[majsan&melvin]
2013-12-01 20:35
1

#4 Jag skulle oxå råda dig till att inte hålla på med akrylater utan utbildning. Men jag skulle rekomendera dig real i västerås. Jag är nöjd med skolan! 🙂

[Glitterregn]
2013-12-02 15:26
0

#5 Oj, det visste jag inte. Jag trodde akryl var mycket värre! Har inte läst just här så mycket men jag har läst på andra ställen. Förstår fortfarande inte vilka risker som finns om man inte får gele på huden, har bra material och är allmänt försiktig. Finns ganska dåligt med information om vilka risker det faktiskt är och vad som kan hända, lite synd faktiskt. #6 Det jag har läst om Real har varit nästan bara positivt och det verkar vara en jättebra skola!

Cederin
2013-12-02 16:08
0

#7 Man kan kort säga att både akryl och gelé består av akrylater. Enda skillnaden är i vilken form det kommer. Det är just hanteringen av akrylater som är risken, samt att man måste ha full koll på tekniken och rätt material. Rätt material kan egentligen bara garanteras om man köper av ställen där de kräver diplom, risken finns annars att man får MMA-akrylater i burkarna. Detta material (MMA) är billigt att tillverka men mycket mer riskabelt, har man otur kan det leda till allergiska reaktioner (överexponering, vilket gör att du alltid kommer vara överkänslig för akrylater) eller till och med nagellossning.

Vi håller på att fixa en artikel om allt dethär som kommer upp nångång i framtiden, där kommer du få mer information om du är intresserad :)

[Glitterregn]
2013-12-02 17:56
0

#8 Tack för svaren och super bra med en artikel! :)