Naglar iFokus

Naglar

Etikett: allmänt
Läst 3113 ggr
Hannhis
0

Gelnaglar och gelack?

Jag var på någon klädaffär, och såg ett kitt från depend, jag har också sett flaskor där det står gelack, men jag ser också på youtube Gelnaglar då man härdar i uv-lampa och har som en gelé på naglarna och sedan akryl, vad är skillnaden? Om man ska använda gelack, vad ska man ha för top- och baslack, då? Gelack, hur tar man bort det?

Förlåt för att det svampigt, men hoppas ni förstod

Mvh Shy och Hannah

Charlott_
0

Gele naglar är ju något annat, där härdar man med om man ska ha lack på m.m.

Men Gellack härdar man också i lampa. När min nagelteraput gjorde de på mig så hade hon underlack-härda, Färg-härda och sen topplack- härda :)

Sen tar man bara bort de men aceton. Låt nageln vara i aceton en stund och sen kan man använda en melatt nagelpuscher för att få bort de lagren som släppt :)

Charlott_
0

Metall*

[Glitterregn]
0

#0 Gelenaglar tror jag inte att man kan ta bort utan att fila bort det (om man inte har Soak Off). Gellacken är väldigt bra men dom kan man ta bort och jag pillar alltid upp det i kanterna och drar av lacket, så jag kör på färgad gele :)

Hannhis
0

#1     #3     Jag har hört att uv kan ge cancer och man måste använda en uv-lampa när man gör gellacksnaglar, är det sant att man kan få cancer?

Mvh Shy och Hannah

[Glitterregn]
0

#4 Det är så litet område på kroppen som får uv-ljus på sig så det borde inte vara någon fara :)

Karmatarerskanise
0

#4 Var har du hört det?

ElinSofia
1

Om man är orolig för uv-strålarna kan man ju alltid sätta sunblock på fingrarna innan man fixar naglarn :-)

[Glitterregn]
0

#6 Min syster har en kompis mamma som är utbildad nagelteknolog och hon sa att det är en extremt liten chans att man får cancer av just uv-strålarna.

mongoberta
0

När jag gick min utbildning så fick jag förklarat att om man går och fixar naglarna var 3-4 vecka så utsätter man händerna för lika mycket uv som om man skulle vistas 2 minuter extra i solen per dag. Säger som ovan, om man är orolig så använd solskyddsfaktor, de händer att mina kunder gör de :) (hudterapeut som är livrädd att åldra huden :P)

Hannhis
0

Jag hörde detta av min mamma som har tagit doktorsexamen i kemi, när dem använde uv så var dem tvungna att ha skyddskläder, är det en annan sorts uv då?

Mvh Shy och Hannah