Gellack
Varje gång när jag tröttnar på gellacket (depend) så drar jag av det. Har märkt att mina naglar mår sjukt dåligt av det. Removern funkar inte vad ska jag göra?
Live
Laugh
Love 
Dra aldrig av det! Som du säger så sliter det väldigt mycket på naglarna. :) Jag skulle rekommendera att dina naglar får en paus från Gellacket så de kan återhämta sig och undertiden så kan du fixa det med removern om du fortfarande vill fortsätta med gellacket. Använd stärkande/skyddande lack samt nagelolja varje dag. :)
Vad är det jag hör? Hoppas på ett depend gellackskit till julklapp, och har sett diverse bloggar där removern har fungerat riktigt ok? *orolig*
Jag plastar in naglarna med en klick remover i folie och bomull. Väntar 20 minuter och får fortfarande inte av det? Hur gör andra?
Live
Laugh
Love 
har inte depend en speciell remover för sitt gel? En röd flaska om jag inte minns fel. jag kanske har missuppfattat allt nu men men :P i så fal får ni ursäkta mig.
Kan rekommendera Striplac peel off istället till gellack. Lite dyrare men såååå mycket bättre!! Man härdar som vanligt i uv-lampan men skalar av lacket sen, utan att skada den riktiga nageln.
Finns på KICKS🙂
#4 jo, den jag testat .. :(
#5 Ja har faktiskt tänkt på det, men då måste man köpa lampa och allt igen. För jag kan inte ta min gamla lampa va?
Live
Laugh
Love 
#6 Joo du kan använda din Dependlampa och deras färger, funkar superbra!!
# Oh vad bra! Vad kostar ett sånt lack?
Live
Laugh
Love 
179 kr och det finns på Kicks🙂
Super ju! 😃 Ska jag använda mina depend baslack och topplack?
Live
Laugh
Love 
Nej inte baslacket, där använder du Striplac. Det ska härda 60 sekunder. Sen färg och sist striplac (det är ett twincoat) eller depend topplack.
För mig har det funkat superbra och sliter inte på naglarna när man skalar av det🙂
Förlåt om jag är jobbig nu men ska det vara deras färg eller depends färg?
Föresten tack för att du är så snäll och visar bild! 😃
Live
Laugh
Love 
Det går bra med vilken gellackfärg som helst. Jag har testat striplacs egen, Depend och Orly, alla med samma resultat🙂.
Och du är inte jobbig, bara glad att jag kan hjälpa till!!
#0 Isadora har även ett "Peel Off" baslack tror jag att det hette, såg det på kicks igår. Dock inte gjort för gelnaglar som striplac så jag vet inte hur det funkar ihop med gelen :)
Tack så mycket! Ska köpa nästa gång. :)
Live
Laugh
Love 
Tänkte bara tipsa! Om ni upplever att removern inte funkar, prova rugga upp ytan på gelelacket med en fil och kör sen med removern :)
Jag hade problem med mina gellack naglar då jag skulle ta bort dem i början innan jag lärde mig hur man skulle göra ordentligt!
Buffra bort glansen på lacket, och fila även lite lätt på den fria kanten.. snåla inte med remover och ta inte av folien minsta lilla innan det gått minst 10 minuter.. skrapa sedan bort det och buffra naglarna lite lätt, repetera 2-3 minuter med remover+folie om det inte är helt upplöst, klart!