Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 2040 ggr
[Glitterregn]
0

Förstörda naglar

Hej. Jag hade gelenaglar på julafton, jag orkade inte köpa en borttagning till nagellimmet och jag drog bort gelen för att min fil var borta. Nu till nyår hade jag vanliga lösnaglar. En nagel lossnade och kicks hade stängt så jag fick dra bort dom. Nu har jag filat bort limmet. Mina naglar är nu varma, ömma och tunna. Hur ska jag ta hand om dom på bästa sett efter detta?

leemland
0

Du ska inte sätta på något på dom, anser jag. Inte förrens det ömma och varma är borta i alla fall. 

Du kan nog testa ta på lite nagelolja men om de ömmar mer eller känns på något sätt så ta bort de.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cederin
0

Tips till nästa gång; du behöver ingen speciell remover för limmet. Vanligt hederligt aceton! I övrigt håller jag med #1. :)

Medarbetare på Naglar och Hår

ssofia
0

Återfukta och olja är bästa knepet mot sköra naglar! 

Hade jag varit du hade jag dragit på ett väldigt tunt lager med ett genomskinlig nagellack eller baslack (inte förstärkning, det kan svida och göra det värre) för att skydda. Eller ett tunt lager topplack om du inte har ett vanligt genomskinligt nagellack.