Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 2586 ggr
Emmy
0

Essies topcoat

Halloj, är ju då relativt ny på naglar iFokus och har en snabbfråga!
Det är nämligen så att igår köpte jag Essies topcoat Good to Go för 139kr på H&M. Och nu vill jag bara veta om ni tycker att det är bra då jag inte hunnit prova det ännu? Smetar det ut nagellacket eller inte? Torkar det snabbt?

Cederin
1

Du får upp massa utlåtanden om du googlar Essie good to go resencioner eller reviews. 🙂 Jag har själv inte provat lacket.

Medarbetare på Naglar och Hår

ssofia
0

Jag har använt det flitigt under ett par års tid, jag alternetar mellan Essie, Poshe och Seche Vite. Essies topplack torkar snabbt till ytan men behöver lite mer tid än t.ex Seche Vite och härda igenom alla lager lack. Det är väldigt drygt och krymper inte lacken. Blir inte segt och bubbligt förrns då flaskan börjar ta slut.

Är din färg torr till ytan så kommer det inte "smeta ut" ditt lack. Sen beror det på hur mycket du har på penseln, om du lägger ner penseln för hårt mot färglagret så drar du alltid med lite färg/nailart oavsett topplack.

Cederin
0

#2 Vad tycker du om Poshé? :) Har gjort slut på 1/4 av min flaska och gillar den hittills! (Lite OT, sorry)

ssofia
0

#3 Jag gillar det då det inte blir lika segt och har bättre pensel att måla med, torkar dock inte lika snabbt som Seche och det drar heller inte ut designer. Inte alls samma glans efter ett par dagar som Seche Vite och Essie dock. Behöver ofta bättras på var 3e dag ungefär för att hållas högglansigt 🙂

Cederin
1

#4 Håller med! Gillar nog Poshé mer än Seche 🙂