Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 16828 ggr
Emelie-E
5

Vad gör jag -trasig nagel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte hur jag lyckades men min akrylnagel med förlängning totalknäcktes på mitten och det blöder lite. Hur ska jag göra för att få bort det trasiga? Lägger in två bilder som visar hur det ser ut..

Emelie-E
1

Karmatarerskanise
1

När det hände mig fick jag ha plåster runt nageln och låta det växa ut så det lossnade. Jag kunde inte slita loss den.

Emdbo
0

Slit absolut inte bort nageln! Akryl löses upp av aceton så dränk en bomullstuss i aceton och lägg mot nageln och vira lite aluminiumfolie runt. En annan variant är att fylla en liten kopp/skål (typ äggkopp) med aceton och låt hela nageln ligga där.

Karmatarerskanise
3

Svider inte aceton och irriterar såret massor?

Emdbo
0

Är det ett mindre sår (ser inte riktigt på bilden) bör det inte vara någon fara. Bäst av allt vore ju att uppsöka din nagelterapeut så fort som möjligt så hon får fixa nageln. Det viktigaste är att undvika att slita bort nageln då man kan förstöra nageln totalt genom att göra det.

Emdbo
0

#4 Förlåt, nu svarade jag till dig som det var du som hade startat tråden, såg nu att det inte var så :)

Karmatarerskanise
0

😃

ssofia
4

Jag lyckades göra likadant i somras, dock med gelenaglar.. Jag gick med plåster/bandage på tummen tills det läkt ihop så pass att jag kunde kapa nageln utan att slita upp nagelbädden. Jag har inte haft förlängning sedan dess.. fick lite avsmak tror jag.

Ge det tid att läka, jag tycker det är otroligt plågsamt och bara ha ett litet sår på nagelbandet när man tar bort akryl/soakoff gel.

Gör det inte för ont skulle jag försöka klippa ner förlängningen så mycket jag vågar så jag slipper tänka på att det ska fastna och bli värre.

Emelie-E
2

Jag fick satt på ett plåster i går kväll då jag inte ville ta på aceton om det nu är så som jag misstänker att min riktiga nagel under har spruckit längs med också. Dock så lyckades jag slå till nageln nu igen på morgonen och det krasade lite gott sådär, så jag ska försöka få bort den nu tänkte jag. Känns bara som att det kan bli värre om jag försöker vänta ut den tills det läkt helt. Att slita bort den är så klart inget alternativ. Så jag får ta aceton och hoppas på att det inte gör allt för ont..

Emelie-E
0

Sådär, nu var nog all akryl borta och min nagel ser ut som.. Jag vet inte vad. Visar en bild och hoppas på att jag kan få något tips på vad jag ska göra med den nu. Klippa ner och så ska jag självklart göra, men sen? Varnar för en lite obehaglig bild..

Emelie-E
1

Emelie-E
0

Vad fina bilderna blir med iPad/iPhone.. Men man ser väl ändå..

Cederin
0

#11 Aj aj aj! 😕 Ser inte alls skönt ut det där. Jag föreslår att du tar ner längden på nageln helt så att det inte kan slå i någonstans, sedan plåstra om och undvika konstmaterial tills allt är läkt igen.

Medarbetare på Naglar och Hår

Emelie-E
0

#13 skönt är det då inte ;/ värker rätt bra just nu :( Hade inte tänkt fortsätta med akrylen nu på ett tag ändå då jag vill att mina naglar ska få stärka till sig lite igen, men detta hade jag klarat mig bra utan.. Men klippa och plåstra om alltså, hoppas nageln repar sig fort! :)

luddtuss
1

Ohh shit va ont!!! Din stackare!

Bjallstal
0

Hade samma problem för några veckor sedan, gjorde otroligt ont, men jag klippte ner nageln, och försökte klippa bort så mycket uppstickande kanter som möjligt då jag jobbar inom industrin och har handskar på som kan fastna, och allt annat utanför jobb. Plåster på det och bara hålla det kort och så slätt som möjligt tills den skadade biten växt ut :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…