Klotterplanket
Hakar på ifokus-trenden och skapar ett Klotterplank!
Skriv vad som helst. Allt mellan himmel och jord (så länge reglerna blir följda förstås). En dikt, sanning, historia… vad du gör just nu eller kanske ett skämt!
Let's go! 
- Redigerat 2020-12-04 13:01 av Niklas
Första inlägget 
Nyår imorgon!
Vad ska alla ha på sig? 
Tror det får bli kläder 
Vet inte vad jag skulle göra med naglarna inför imorgon. Så det blev bara ett lager med lila/röd färg. :)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Mina naglar har bråkat med mig idag
.. Blev inte alls bra.
Det är inte så lätt att få till det när man är nybörjare men samtidigt kräsen
Jag blir tokig på att vänta på min nya surfplatta/bärbara dator. Iiiiih, kan den inte komma fram i morgon! 
Vad gör alla en kväll som denna? Jag har inget att göra
Tips??
#6 Ooh ny dator? Skulle jag också behöva! Vad är det för nån? 
#7 Lyssnar på musik och tar hand om naglarna (klassiker haha), men du kanske kan göra dig ett riktigt mumsigt mellanmål eller liknande? ;)
#8 en Acer Iconia w510.. längtar så jag spricker 
Min gigantiska beställning av nagellack från USA kommer också förmodligen hem i morgon.. ivrig! 
#9 Då får du berätta vad du tycker om den när du fått hem den!
Jaså, vart har du beställt ifrån då?
Själv väntar jag på en leverans nagelgrejor från eBay, vet inte när det kommer, så det får väl bli en överraskning. ;)
#8 Jag satt en stund vid datorn sedan somnade jag gott
Det jag skrivit verkar inte kommit med i inlägget
skumt.. Skriver igen:
#8 Jag kunde faktiskt somna i tid igårkväll :)
Gjorde mig en blogg igår med
http://nailbloggen.blogspot.se/
#12 Spännande! Den kanske man ska börja följa då? 
#10 två beställningar, en från Transdesign och en från nailetc.com. Fick hem det förstnämna idag! Sex stycker holografiska lack samt sju stycken glitterlack!
#14 Åh vad roligt! :)
Någon som har filmtips förresten?
#15 kollade nyligen på Warhorse och fastnade totalt!
Annars gillar jag Gladiator, det är den bästa filmen som gjorts.. kollar mest på serier i vanliga fall 
#13 Tycker jag!
Får se hur länge mitt bloggintresse håller denna gången
Godmorgon!! 
Fattar inte hur jag lyckades sova såhär länge! Måste vara rekord för mig
Ny här inne på naglar. Men jag måste säga att det verkar vara en trevlig sajt 
Hälsningar Lurvas11
Min jättefina högra pekfingernagel gick sönder så var tvungen att klippa den jätte kort! :((
Har precis fixat till naglarna med en fransk manikyr. Failade lite på ena pekfinger nageln, men resten blev jag nöjd med. :)
Kan någon berätta för mig om det är något speciellt med O.P.I nagellacken? :)
#22 Dom är dyra och dom är underbara! 
Ne, men det är bra pigment, perfekt pensel och så!
#23 Älskar verkligen färgerna!! Ska fråga om jag får beställa åtminstående 1. :)
Ah okej, mitt nästa köp får bli O.P.I nagellack.. ;)
Haha jag tänkte precis fråga samma sak om o.p.i. Jag har adrig testat det märket och tycker att det börjar bli dags för det nu snart! :)
#24 & #25
Det tycker jag att ni ska testa! :)
Ååh vad typiskt mig… skulle äntligen beställa lite grejer från nagelgiganten, tror ni inte att jag råkar beställa TVÅ displays med nageltippar+hållare.. :S
Aja, då får jag fler tippar att öva på iallafall. 
Hihihi det är ok morat, bara att skicka ena till mig hihihi
helt glömt bort att köpa en display, måste göra det när lönen kommer!!
Sajtvärd på Naglar.iFokus, Medarbetare på Galopp.iFokus
NY HEMSIDA http://nailedit.inc.se | INSTAGRAM elvirarudback
#27 Haha ja man tackar ju aldrig nej liksom. ^^ Kommer sluta med att jag har massa färgglada nageltippar över hela rummet! 
Wohoooo åker till London 16-18e!!! 
#29 Fusk!! Packa ner mig i handbagaget? 
Min fästman åkte just och jobbade.. alltid lika trist på söndagskvällarna.. ensam hemma o.O
Har äckligt mycket och göra dock.. diska och städa och stryka.. bläk! Skönt jag är ledig i morgon innan jobbet drar igång på tisdag dock 
#26 eller så kan du skänka dom till en unge som heter aynaz O:) Nää jah skoja xD
Vill ni veta vad som hände idag?? Jag satt i köket och gjorde en sjukt fin nagel design på mina egna naglar. Det tog jätte lång tid då det var rätt många komplicerade moment. Jag gjorde det på alla finger naglarna så det bidrog också till att det tog sån tid. När jag var klar med själva designen strök jag på ett lager topp lack, och vad händer då?? Jo, min käre mor tar ut en påse med fryst kyckling ur frysen och tappar den på min hand så hela allt kladdar ihop sig o blir fult. Det öre inte ofta jag blir nöjd med mina nageldesigner, men den här var galet perfekt :O Och
självklart händer det där! -.-
#32 Neee så tråkigt
Typiskt!
#34 Ja verkligen :/ Men nu såhär i efterhand tycker jag det låter lite komiskt att hon kastade en kyckling påse på min hand. När jag berättade det för en kompis så slutade det i skrattanfall då det lät så sjukt! Det tog bara ett tag att bearbeta. ;) Jag får försöka mig på den igen snart, nu vet jag ju hur jag ska göra, så det kanske går snabbare.
Men en sak jag lärt mig är att inte sitta i köket o fixa naglarna. ^^
Åh, ska bli så skönt och äntligen få börja jobba i morgon igen! Den enda nackdelen är att jag stiger upp 05.20 
Titta vad jag har gjort!
Jag glömde mitt paket med nyköpta nagellack i bilen.
Så jag sprang ut i regnet och hämtade paketet. Då bröt jag på nått sätt min ena nagel
F***N också!!!
Det är första gången det händer sen jag slutade bita på dem..
Bröt en till nagel, dock inte lika illa… Så klippte ner dem andra också, känns jätte konstigt! 
Usch, stackare som bryter era naglar! Mina har precis växt sig hyfsat långa nu, snart är det väl min tur är jag orolig för… 
Vad hittar ni på? Vad ska ni göra den här helgen då ?:D
Jag har precis haft hemma expriment
Jag har testat konads stämplar med olika nagellack. Om man måste ha stämpelfärg eller om det går bra med andra lack
Och nu ska jag till tandläkaren. Och ikväll blir det middag hos farmor.
Varit sjuk hela jullovet och första veckan nu i skolan, haft feber och hostat och massor. Idag åkte vi till doktorn oc jag har infektion i lungorna… Så har fått flera mediciner. Sen åkte vi till ett shoppingscenter och jag köpte godis till djuren på en djuraffär och mitt första O.P.I nagellack!! Även ett nytt topplack. ;) Ska testa det direkt när jag kommer hem (om jag orkar). :D
#41 Stackare! Hoppas det blir bättre snart!
Jag ska bara ta det lugnt i helgen. Jobbar imorgon och det är full rulle i butiken så kommer va skönt att få komma hem och ha myskväll med sambon.
Det blir troligtvis att ta det lunt i helgen, är helt slut efter skolstarten igen. Hur trött som helst och vi har redan fått 3 prov + läxor att plugga till, så jag får väl försöka ta tag i det (men känner jag mig själv rätt så skiter jag antagligen i det ^^).
Har iallafall alldeles nyss öppnat ett stort paket från NAGELGIGANTEN! Wiho, såå glad! 
Jag tycker att tiden går alldeles för fort =(
Snart är helgen över och jag börjar skolan på tsdag
Snart 100 Medlemmar! :)
Hälsningar Lurvas11
#42 Tack, ja idag är det mycket bättre! Har fått en bra hostmedicin också! 
#45 Ja det är inte så kul, missar ju massor i skolan också..
Haha, ja precis! 
Dags för söndagsmiddag! :)
Woho, planerar en resa till London på sportlovet! 
#51 ååh vad roligt! åker själv dit på onsdag för att shoppa och svulla 
#52 Oooh så skoj! Hur länge stannar du? 
#53 Stannar tills på Fredag, så det blir som en weekend mitt i veckan 
#54 Åh så härligt! Du får berätta hur det var och vilka affärer/ställen som man verlkigen MÅSTE till efteråt. 
#55 Hihi jaaaa, älskar London! Åh har redan massa tips hihi, det är som en tradition för mig att äta på ASK (grym mat!) när jag kommer dit (http://www.askitalian.co.uk) och svulla på The hummingbird bakery (http://hummingbirdbakery.com/) hehe ja… jag gillar mat 
Sen är ju hela oxford street bästa shoppinggatan
IIIIIHHH jag läängtar! Lite jobbigt dock att jag måste åka till flygplatsen 04.00 på onsdag morgon 
#56 Jaha så du har varit där flera gånger tidigare? Skooooj! Åh ja, primark har jag läst att man bara MÅSTE till, och att den b.la. finns på Oxford Street fast det ska tydligen vara SMOCKFULLT därinne..
Åh jag längtar också haha, fast vi har inte ens beställt någon resa än men det är ganska säkert att det blir av! 
#57 Jaa oh ja, åker dit så ofta det går
Jaaa Primark är ett måste! Det brukar vara ganska packat men är inte så farligt, köerna till kassan är det värsta dock
Var ifs där senast när det var rea så det kan vara därför 
Åhh Harrods måste man till också!
Och KFC
Jaaaa! Hihi va bra! Underbara London! Skönt att det är lite varmare där också 
#58 Ååh hihi, ja det är skönt att komma till ett större och annorlundare ställe än vad som finns här i Sverige! ^^
Gottegrisar
(inte alls avundsjuk)
Härligt att åka till London.
Själv har jag suttit och kollat nått perfekt boende i Kalabrien (italien), då vi ska åka dit i maj :)
Italien låter inte heller så dumt! 
Har faktiskt aldrig varit i London! Dit skulle jag verkligen vilja åka, har hört att det är jätte fint. Jag skulle kunna tänka mig att gå runt med en kamera och bara fotografera allt. Själv kom man hem från Indien för en och en halv vecka sen. Och nästa vinter blir det troligen Namibia eller liknande. Vi får se var vi hamnar ^^
Min mamma vill till London igen (jag också!) fast vi redan har varit där 2 ggr.
Men Primark, Forever 21, Topshop och Harrods är måsten! 
Jag personligen älskar London, hela omgivningen och allt.
---
Provade Water Marble igår på två naglar. Gick ganska bra faktiskt för att vara första gången! 
I'm BAAACK! ÅÅh längtar redan tillbaka till London 
#65 Hur var det? Vad gjorde du? 
#66 Det var så härligt! Varmt (om man jämför med hur det är nu i sverige haha) och skönt! Ingen snööööö förutom de små flingorna som kom igår (tydligen snöstorm enligt dem hahaha
) Gick bara runt hela dagarna och shoppade och svullade
Hihi nu har jag massa nya grejer 
#67 Åh vad kuuul! Vi har beställt flyg och hotell nu! Vi ska vara där från måndag till lördag på sportlovet, så det blir 5-6 dagar! Åh längtar såå, har redan en lång måste-ha-lista 
#68 Åh vad roligt!! Vart ska ni bo?
Wohoo va kul! Det bästa är att man alltid får med det man har på måste-ha-listan och lite till hihihi 
#69 Haha ja, eller så blir det helt enkelt så att man inte får med någonting alls på måste-ha-listan och bara massa annat skoj…
Vet inte riktigt, tror det är nära Hyde Park! 
#70 Haha ja precis, det är lite antingen eller!
Finns myyyyycket nagelgrejer såg jag, vågade dock inte köpa så mycket om det var så att man inte fick ta med på flyget sen
Åhh Hyde park, vad mysigt! 
Är det inte dyrt att åka till London? Det är vad jag har hört. Men skulle vara kul att höra från flera.
**MVH Cerrolyn
Njaaae valutamässigt så är det ingen större skillnad, däremot beror det sen på hur man vill bo, äta och vilka transportmedel man väljer
Med Ryanair kan man ex. få en flygresa (tur och retur) superbilligt. 400-500 kr kan det gå på, om inte mindre ifall man har ur!
I vår fall handlar det om 2 vuxna och 3 barn, hotell = gratis. Vi har tittat på att flyga över med det skulle kosta för mycket att ta en semester där tyvärr.
**MVH Cerrolyn
#74 Flyg är något man nästan måste kolla 2 gånger om dagen. Det ändras hela tiden .. Men om man har tur så kan man få t&r för ca 100kr/pers. Speciellt hos lågprisflygen.
Men sen tillkommer oftast pris för väskor och så också.
Men lycka till! Hoppas ni kommer dit :) Själv väljer jag nog andra städer och byar att handla i :P Och enbart "turista" i London :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Provade Water Marble igen, men blev bara nöjd med tummen så tog bort allt annat. 
När får vi se bilder?
Kollade igår på filmen om det och funderar på att testa.
**MVH Cerrolyn
#77 Heh, nästa gång! Blev lite för mörka färger så ser knappt att det är tre olika färger och det kommer antaligen bli ännu sämre på bild… :/
På vänster hand så gjorde jag WM men när jag tog bort det på långfingret var det tydligen blått under nageln, så nu där det brukar vara vitt är det blått. Haha 
Bröt idag min tumnagel också. 
Har nu tvingats att klippa ner 4 naglar för att jag har brytit dem (eller en för att den hade flisat sig).
Det var inte snällt…
**MVH Cerrolyn
#79 Precis samma sak har hänt mig nu under 1 vecka :O 4 av 5 naglar har fått filas ner :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#80 Nee 
#81 Sammanträffande! Men det är jätte drygt.. :/
#50 det blev lutfisk den söndagen.. inte min favorit direkt.. 
Nu är det läggdags, chefen ringe i eftermiddags och ville ha in mig på jobb i morgon.. så jag behöver väl sova lite kanske 
Längtar till allahjärtansdagtävlingen!!!
Vill pyssla och spåna och måla massa hjärtan!
:)
Klippt naglarna kort. Inte fasligt kort men kort. :o
Känns jätte konstigt. 
#85 gjorde jag med i lördags.. känns jättelustigt! :)
Nu är det dags och sova! Klockan ringer 05.15 i morgon.. som vanligt 
ÅÅåååååh vad jag längtar tills att Jappeloup-filmen kommer!
(Den som kan franska får gärna översätta allt de säger hahah) http://youtu.be/d896NzZv5JY
Nu är det helg! 
#89 Jaså? 
#90 jobbar bara måndag, tisdag och onsdag! 
#91 Jaha, härligt! ^^
Vilka söta nya smilisar. 
#92 hihi ja det tycker jag med! Sjukt söta! 
Aaaaaahhhhhh. Kanske åker och kollar på en hund i morgon!!
#94 Åh vad skoj! Vad för ras? 
#95 en blandras mellan vit schäfer, schäfer och labrador tror jag det var :) min pojkväns kusin behöver placera om den då hon inte kan ha kvar den 
#96 åh jag längtar till den dagen jag också kan kan ha hund!
#96 Jag vill också ha hund, längtar tills jag flyttar hemifrån! 

Tittar på Mello 
#98 hehe.. har drömt om en hund sedan jag var åtta ungefär.. sådär 14 år senare kanske jag snart är hundägare.. den känslan går inte beskriva med ord!
Eftersom jag var allergisk då jag var mindre har jag inte kunnat ha pälsdjur, men som tur väl är har det vuxit bort.. det ända jag reagerar på nu är katter.. och då bara om jag klappar dem och sen pillar i ögonen 
#99 Ja jag också typ.
Hoppas jag kan skaffa en hund när jag blir äldre!
Jag har haft tur, ärvt pappas del, alltså inte allergisk. Men både min mamma o bror är allergiska.
---
Vill fixa naglarna imorgon. Men på tisdag ska jag simma med klassen så då kommer nagellacket antagligen falla av eftersom det är klor. :/
#101 åh, det var en vacker vovvsing du hade där!
Åkte aldrig igår, bestämde träff idag klockan 12 istället.. :) fått reda på att det är en korsning mellan shiloh schäfer(schäfer fast större)/schäfer och lite rottweiler.. Hon är urgo enligt ägaren men då hon har småbarn har hon inte tiden som behövs varje dag för att stimulera henne
Köpte ett nytt nagellack igår :) Kostade 10 kr på City gross 
Star Nails hette det :)
Hälsningar Lurvas11
Hunden är garanterat jätte go, men jag skulle vilja be dig om en tjänst. Tänk på att dessa raserna är aktiva raser, dvs de behöver aktiveras i hjärnan.
Jag kan ge dig många tips. Nu vet jag inte hur mycket du kan om sådant här. På min sajt finns en artikel om vikten med att aktivera sin hund.
**MVH Cerrolyn
Tack
**MVH Cerrolyn
#101 Jätte fin hund! Vilken ras? 
Älskar Golden Retrievers och West Highland Terriers! 

--
Måste lämna datorn snart för att fortsätta plugga… 
Han är en golden hane på 9 år.
**MVH Cerrolyn
#104 jag är väldigt väl medveten om detta, och har redan nu planerat och gå kurser i aktivering samt i spårning 
Hunden var verkligen hur underbar som helst, vi klickade direkt och vi bestämde oss redan ett par timmar senare för och ta hem henne på foder tills vi vet att det var rätt beslut! Jag är så sprudlande glad just nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen 
Låter kanon. Så nu vill jag bara säga en sak till.
BILD!!!
**MVH Cerrolyn
#109 Åh vad roligt! Säger som #110, visa BILD!! 
#110 #111 hihi ja ni ska få en bild! måste hämta hem henne först dock! håll tillgodo till i morgon kväll! 
Känner att jag missat lite här, men kom hem från London igår hehe.
Vill också se bild på vovven. ^^
Hur var det morat? :D
Superbra! 😃
Men det var mindre och färre folk än jag trodde… trodde att det skulle vara enormt och fullt med människor överallt haha. Dock billigare än jag trodde, så det var bättre än jag förväntade mig. ^^
Köpte massa grejor. Kläder, smink, hårgrejer, nagellack…. det mesta förutom skor :(
Hahah jaa det är lite mindre än man tror, gillar det dock. Är sådär lagom som det ska vara haha 😃
Jaa, man kan enkelt fynda! 😛 Någon favoritaffär? 😉
Tog bort nagellack igår. Naglarna är nu jätte flisiga men inte speciellt långa, alltså vill jag inte klippa dem :/ Får väl dricka mer mjölk eller nåt!
Det kändes inte 100% rätt med hunden, så hon åkte tillbaka till ägaren i helgen. Det är därför jag har varit ganska frånvarande sista dagarna, det var ett tufft beslut..
Åhnej! Vad vart det som hände? Stackare, vi finns här för dig!
Om det inte kändes rätt så var det inte rätt.
**MVH Cerrolyn
#116 Haha ja, men tur det! ^^
Absolut! Alla affärer där är mina favoriter! Nej men Victorias Secret (ofc haha), Primark och Superdrugs var jag i flera gånger och kikade, så de blev 3 nya favoriter helt klart. :)
#118 Åh vad tråkigt att höra, men om det inte kändes rätt så var det ett bra beslut! :( Bättre lycka nästa gång!
Ja, det var bäst beslut för hunden i alla fall :) så det känns bra
Usch, har fått ett allvarligt handeksem som blivit allt värre de senaste månaderna. Förra veckan kunde jag knappt använda händerna då de var så svullna, spruckna och irriterade. Nu har jag äntligen fått träffa läkare och fått en stark kortisonsalva som verkar hjälpa - efter 2-3 dagars användning är det värsta nästan helt utläkt :) Har inte kunnat fixa naglarna sedan innan jul pga detta, så känns så himla skönt! Tyvärr kan man ju inte bota handeksem, så det kommer antagligen blossa upp igen, men nu har jag något som hjälper och kan dessutom börja så smått med naglarna igen :)
Första bilden är ca 1 vecka gammal, den andra är från idag (det röda mellan lillfingret och ringfingret är ett födelsemärke)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#124 usch, jag hade det när jag var yngre, det är inte roligt 😕
#124 Vad jobbigt! Men det ser iallafall mycket bättre ut nu! :)
#124 usch, det ser precis ut som det min sambo har. Hans kommer tillbaka så fort han slutar med salvan :(
#124 Jobbigt läge! Är nog precis det min engelskalärare har :/
----
6/10 naglar har flisat sig… Måste nog klippa dem och börja om igen. 🤐
Blev att klippa dem… Känns ganska skönt ändå. 😃
Ho-ho-ho.. ska beställa hem mig en ny systemkamera om ett par timmar! aaah!
#130 Åh, spännande! Vilken blir det?
#131 Jag byter system, från sex år med Olympus (som i princip slutat tillverkas) blir jag nu nikonist. D7000 är det jag fastnad för, med ett 35mm f1.8G objektiv! Det kittlar i magen.. haha :)
Åhh vad roligt ssofia! 😃
#133 hihi ja, det är så skoj! Det är så kul med nu när jag jobbar (till skillnad mot då man gick i skolan) för man kan köpa de sakerna man vill utan och tänka på vad de kostar egentligen 😃
Sitter och lyssnar på de melodifestivallåtarna som kommit ut på spotify.. en del är ju faktiskt ganska svängiga :)
Kul med Nikon! Bra val enligt mig haha.
Enligt mig också
**MVH Cerrolyn
Nu vart den beställd från chokladfabriken! :)
Åh vad det killar i fingrarna! I morgon får den åka med till jobbet! :)
Märker att jag omedvetet har varit lite off här på sistonde. Mina naglar är kaos just nu, seriöst, korta, fula, slitna och jag vet inte vad. Testade lösnaglar och det slutade med att jag blev tvungen att börja om helt, HEEEEELT! Frustrerande 😭 Nu börjar de dock se lite friskare ut, måste bara forma dem nu också. 😐
Kan naglarna bli sämre om man är sjuk och äter medisin som alvedon och hostmedisin?
Jag tycker att mina har blivit dåligare nu och jag som började få fina. 😕
**MVH Cerrolyn
#140 åh :( känner igen det där, mina är också kortisar just nu.. men jag har behövt kapa mina pga mitt jobb och pga att de har skivat sig fruktansvärt mycket nu i vinter. Har inte ens inspiration till att måla dem..
#141 det kan jag inte tänka mig, var noga med den dagliga återfuktningen bara så tror jag de klarar sig finfint. Mina naglar klarade sig genom tre antibiotika-kurer på ett år (2009) utan och märkbart ändra på sig.
#142 Usch ja :( Ska sätta mig o plocka ihop en beställning från head2toe beauty nu :P Hoppas på att få tillbaks inspirationen med lite nya china glaze lack :D
Min vänstra tumnagel bröts x2 så nu har den världens konstigaste form. 🤪
Men målade naglarna orangea för att jag behövde lite färg (och hade tråkigt när jag pluggade)… :)
Klippte naglarna nyss för nästa vecka har jag Prao! 🙂
Köpt massor på tradera nu. 😃
**MVH Cerrolyn
Avnjuter en öl medan jag målar lite tippar, bilder kommer om så önskas…
**MVH Cerrolyn
Fipplar lite med miyy nya objkektiv!
Borde verkligen ta hand om naglarna,, men jag har noll inspiration då de bara fortsätter gå av! =(
#147 Vill så klart se bilder! :)
#148 Usch alltså, men kapa av dom till det kortaste och smörj in med olja varje morgon och kväll och gör det till en vana för denna veckan. Då har de säkert växt en liten bit tills helgen och då lovar jag att inspirationen kommer tillbaka! 🙂
Blä, har en muskelknut i ryggen.. kan knappt sitta, eller gå långt.. blir nog inget jobb denna vecka =(
Kan vi inte få mer fart på sidan? Bjud in vänner på facebook osv så de blir lite tempo här! MORE is MORE :D
Jag gjorde mina första svårare naglar igår! Blev väldigt nöjd! Nu sitter jag och tittar på olika youtube klipp om naglar!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Har målat om naglarna en gång redan denna veckan. Hejja mig!
De i lägenheten ovanför lever rövare verkar det som idag.. de borrar och spikar och klampar i golvet.. haha!
Har också upptäckt det är fel på ett av mina nya objektiv, så jag måste nog skicka det på service.. blää!
Sitter och stretar med mitt examensarbete 🤦♂️.
Sitter och målar naglarna nu, tänker på utmaningen jag startade med lila tema…
**MVH Cerrolyn
ÄNTLIGEN HELG! :)
Ska kleta på lite nagellack på mina slitna naglar efter ett par dagars jobb.. sen blir det fotopromenad i det uuunderbara vädret!
#157 Usch för slitna naglar! Har också det just nu, blir galen! :(
Nu sätter jag mig och pluggar lite så att jag sen kan fixa mina helgnaglar :D Ser det lite som en belöning, hahah om jag pluggar nu, så får jag faktiskt fixa naglarna sen, för då har jag varit duktig och förtjänar fina naglar. Hahaha ^^
Haha, jag tänkte exakt samma sak!
OM jag gör "si & så" mkt så får jag fixa naglarna sen 🎧..
Haha jag tänker mer "jag orkar inte fixa naglarna idag.." 🤪
#159 Hahaha precis! 😃
Jippie! Slapp undan jobbet idag, men i morgon ska jag på at igen! :)
#162 Åh vad skönt! Sen blir det långfredag tjohooo! :)
Jag är i skolan och tänker å hur jag ska göra med en massa saker…
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Har precis kommit hem från jobbet! :) Idag ska jag iväg och provköra en bil!
Har varit frånvarande här ett tag. Förlåt för det, ska försöka logga in lite oftare. Men det har hänt något med mitt internet, kan knappt ladda upp bilder osv längre. Riktigt tråkigt, kan ju inte dela med mig utav mina nageldesigns då.. :(
Ska måla påsknaglar nu! :)
#168 Usch ja, så otroligt tråkigt när det händer! Men som tur är växer de ut igen. :P
Mmmmm! Just ätit hemgjorda schnitzlar.. urgott! Nu är det bara och fixa matlådan till i morgon dock och sen gå och sova, klockan ringer 5.15!
Ska plugga nu och sen städa hos råttorna, seeeeen ska jag fixa naglarna :D
Ska nog klippa naglarna idag. För långa för mig :P
Imorgon börjar skolan igen efter lovet, är inte ett dugg taggad tyvärr..
//Julia
Så skönt att ha klippt naglarna 😃
Hur får man bort gelenaglar? :)
#175 Man filar! Men va försiktig så du inte filar på din egen nagel :)
Jag är sååå trött.. så nu går jag och oljar nagelbanden och knyter mig i sängen! Tjingeling!
Ska ha lite vårstädning hos djuren idag, i alla fall kaninerna, de behöver det verkligen. Sen i kväll tänkte jag fixa med naglarna, har lite svårt att bestämma mig för vad jag ska göra bara ^^
Ska måla om naglarna ikväll tänkte jag, men innan jag gör det ska jag skutta genom duschen.. 🙂 mitt schampo och balsam luktar himmelskt!
tänk att jag aldrig kan sluta förstöra mina naglar genom att pilla bort dem så de blir korta hela tiden.. förr bet jag av, men nu när jag fått tandställning går ju inte det, så nu kan jag inte låta bli att pilla bort nagelbitar hela tiden…
Jag vill ju ha fina naglar till studenten.
Ska nog ta bort det gamla nagellacket och fila dem lite inför helgen :)
Nu har jag undrat och undrat och nu kan jag inte hålla mig längre utan nu frågar jag.
Varför håller många inte samma design på alla naglarna? Många har en annan design eller färg på ringfingret. Varför gör man så och varför just det fingret?
Jag hoppas att ingen tar illa upp, vilket jag för övrigt inte väntar mig att någon gör här. 🌺
**MVH Cerrolyn
Personligen har jag inte tålamod att göra pillriga arbeten på alla naglar, kan också tycka att visa stilar blir lite för mycket om man har det på alla. Men motiveringen till just ringfingret har jag hört är att nageln ska ersätta ringen. Ingen ring=rolig nagel istället. :-)
Hmm.. sitter och funderar på nån snygg student-design :)
Låtit mina naglar växa men måste nog klippa dem inför imorgon. Både friidrottsdag och ONE DIRECTION KONSERT 😃😍
Köpt ny mobil :)
Hälsningar Lurvas11
Beställt hem nytt batterigrepp till kameran.. och.. wait for it.. ett 17-55 f2.8 nikon proffs normalzoom! aaah :) tänkte tagit 24-70 först.. men det blev himla massa dyrare..
Åååh.. ska på studentmottagning i morgon.. vet inte riktigt vad jag ska ha på mig dock.. hoppas jag hinner hem från jobbet, annars får det väl bli uniform..
NEEEEJ!!!!
på fredag tar jag studenten och hade väldigt fina planer för mina naglar, men idag har jag rivit sönder dem pga att jag var nervös över en grej tidigare idag… så nu är naglarna så där superduperkorta igen, så planerna bara gick åt skogen för dem hinner knappast växa ut något ALLS tills på torsdag när jag hade tänkt måla…………………
så.. hur gör man jättekorta naglar studentfina..?
#189 Det snyggaste jag vet är korta välvårdade naglar som är lika långa allihop. Bara något enkelt nude-lack på dem och kanske en accentnagel med lite glitter.. jag hade fransk manikyr på min student.. men det är lite svårt med korta naglar kanske =(
#190 det värsta är att jag skulle ha fransk manikyr! buhu liksom xD
men jag har en ny idé! 🤪 ska ha silverglitter-lack på hela nageln först, sedan ska jag måla några vita snea och kurviga sträck över halva nageln. det är jättesvårt att förklara men jag ska ju måla imorgon kväll så jag skulle kunna slänga in en bild då :)
Måste nog klippa naglarna inför nästa veckas ridning.. Dem som blivit så fina!
#194 ååh! Älskar fransk med färger.😊
Klippt naglarna inför resan. Känns skönt faktiskt 😃🤫
Riktigt trött på att mina naglar går sönder hela tiden. Nu ska jag skärpa mig och börja ta hand om dem bättre!
Hej. Jag är ny här. Älskar att hålla på med mina naglar. Men nu är jag i stugan som ligger i ingemansbo (ingevalsbo) mitt ute i ingenstans och får liksom lite abstinens det enda jag kan göra är att smörja mina naglar, läsa på naglar iFokus och andra sidor och lyssna på coldplay tre på morgonen. Haha. ( har svår insomnia). Trevligt forum. LLLLLLLÄngtar tills jag kommer hem. Har beställt lite saker från nagelgiganten och nelly som faktiskt har en massa nagel saker. Och på fredag kommer min storesyster hem från gbg med mitt första Opaj (jag och mi syster kallar OPI för det och jag vet att det ska va prickar där men jag hittar dem inte på min ipad. Oj då va mycket jag skrev. ;) OPI är i allafall my vampire is buff. Älskar den färgen men mamma och jag ska till stan när vi kommer hem då ska jag köpa ett till nån som har något tips på en fin färg. Jag har spara födelsedags pengar i flera år så jag vill bara köpa en massa saker. Jag är lite koko. Men oj vad jag kan skriva vid tre. Och jag är bättere på Candy CRush på natten med. Nej nu måste jag sova får besök imrn. Fast jag kan nog inte sova. Ingen kommer orka läsa det här. Men jag pratar väldigt mycket med dem jag känner. Längtar hem orkar inte va här vill ha internet
mvh slemmis
#199 Välkommen hit ^^
Åh nu har jag beställt 6st china glaze lack :3 Längtar tills de kommer hem, lär dock ta ett tag, men ändååå :D
Mina naglar är så sämst de bara kan bli just nu, när de äntligen fått en perfekt squareform och min ideallängd. Ena lillfingernageln högg jag av i duschen med rakhyveln, ena pekfingernageln slog jag in i en skåpslucka så kanten bröts och resten håller bara på att skiva sig och är överdrivet böjliga och tunna. Det var bara att fila ner alla lite och dumpa squareformen till squoval så det inte ser helt ojämnt ut. 😢
Aja, ska iväg sen och köpa ett nytt stärkande lack i hopp om att det blir bättre.
När mina föräldrar ändå var igång o hjälpte mig med att beställa lack så såg jag till att klicka hem lite dotting tools från tradera😊
jag har fått mina råttisar
Åh vad det är jobbigt att vänta på grejer man beställt!! Såå jobbigt! 💔
Fick hem mina 5 dotting tools idag :3 beställde dem i förrgår, fick dem idag, och har hunnit testa dem. Så jag är riktigt nöjd :3 fattar inte varför jag inte beställt dem tidigare x) har velat ha dem hur länge som helst :')
Fick hem mina 5 dotting tools idag :3 beställde dem i förrgår, fick dem idag, och har hunnit testa dem. Så jag är riktigt nöjd :3 fattar inte varför jag inte beställt dem tidigare x) har velat ha dem hur länge som helst :')
Efter att ha haft korta naglar hela sommaren (skaffade linser + att de var så slitna) så håller jag nu på att spara ut dom igen, om någon vecka är dom förhoppningsvis tillräckligt långa för att fila till och börja måla på igen! 🙂
Har målat dem fint, filat dem näst intill perfekt och då bröt jag ena tumnageln. Inne också så kunde inte klippa ner den :(
Idag blev mina utväxta gelenaglar ompysslade! :) ljus puderlila typ. Helt underbar färg!
Jag sitter och bläddrar igenom nagelgrejerna på tradera. Detta är riktigt farligt, kommer bli pank. 😃
#213 Tepåselagning?? Vad gör man då? Lägger på en tepåse, väntar tills den torkat fast och så är sprickan borta 😇
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Är inne i någon nail art period haha. Det är roligare att faktiskt fixa naglarna än att ha dem fixade. Haft min manikyr i 3 dagar nu och jag längtar tills den börjar bli ful. Dock lyckades jag få den att hålla väldigt bra den här gången. Tur att jag får fixa min syster o mammas naglar sen!
Tack för artikeln om tepåselagningen hehe, ska testa det nån gång. Oftast har man ju inte tålamod att fixa utan man bara bryter ihop- och bryter av nageln *ajjabajja*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#217 Haha jag gör precis samma sak! Eller gjorde iallafall.
Speciellt eftersom jag tycker det är så svårt att hålla naglarna långa o fina när man har 1 000 000 djur (inte riktigt, men nästan haha) :0 Hela tiden går någon sönder!!
Men idag lyckades jag fixa med kaninerna utan att de gick sönder haha, *stolt* 😃
Jag har en fråga! Alla som vill får svara, orkade bara inte leta upp någon passande tråd att lägga den i så jag skriver in den här ist;
Undrar lite ang. OPI nail envy som jag provar nu… om jag målat två lager med Envy enligt instruktionerna, kan jag då måla naglarna med nagellack sen eller förstör man "processen"? Helst ska man ju måla på Envy sen en gång varje dag, men blir det inte konstigt då om man har vanligt nagellack mellan envy lagren? 🤔
Tacksam för svar ! ;)
_
Istället för att klippa ner naglarna som vanligt filade jag ned dem halvvägs åtminstånde. Sedan målade jag dem svarta! Länge sedan man hade svart. Och jag vill såå ha vitt nagellack, så snyggt :)
#220 ja vitt är så snyggt! Älskar det på sommaren när man är solbränd o allt :') ser så fancy ut haha
#221 haha ellr hur! Nu i svart känner jag mig jätte blek faktiskt. Vill bevara lite brunhet ahaha (: i detta mysiga väder *host*
Måste fundera över mina förvaringsalternativ xD så fort jag ställer upp något nytt lack eller liknande på den hylla jag har, så ramlar något annat ner. Oppsiee, kanske är smått besatt av nail art…
Har skaffat vitt nagellack nuu! Yes, ska prova det snart :)
#224 awesome! Lägg upp bild sen :D vilket märke blev det? ^^
#225 absolut! Ett märke man inte känner till, Star Nails ellr något heh xD
#226 haha tror faktiskt att jag har något sånt märke. Känner igen namnet haha.
#227 ah men va bra. Ingen har nämnt här.. Är det bra eller dåligt? :)
#229 Yes yes :-)
#230 aaahaa! Har några såna faktiskt, jag tycker de är helt okej, men varierar lite från lack till lack. ^^ Tex den på bilden är väldigt tunn, 4 lager behövs för en bra färg, medan jag har några andra där man bara behöver 2 lager. :)
#231 okeej, får hoppas på bra resultat dådå ^^
Länge sen man var här inne! Eller jaa på hela iFokus men ja hopp :)
Mina naglar har mått bra nu under lovet, får se om dem ändrar sig nu när skolan börjar igen.