Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 2136 ggr
Gasoline
0

Hur ta bort glitter?

Jag har köpt ett snyggt nagellack med "grova" glitterkorn i. Jag var toppen nöjd ända tills jag skulle ta bort det, glittret river sönder bomulls paden. Hur tar man bort detta på ett bra och smidigt sätt?

leemland
1

Dränk padsen med nagelborttagning , lägg dom på nageln och vira in dom i aluminiumfolie i ca 10 min (osäker på tiden) och sen är det borta :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Gasoline
0

#1 tack, ska absolut prova detta. Provade att dränka bomullen och sedan sätta den mot nageln en stund, nästan samma sak. Det vart bättre men fortfarande inte nöjd. Men jag ska prova med längre tid och aluminiumfolie = )

leemland
0

#2 Så lite så :) Okej, ja men testa med folien de funkar då :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Evisen]
0

#0 Nästa gång du använder lacket, så använd t ex seche vite överlack som bas och sen på med lacket. Sedan är det bara att i princip pilla bort lacket och du slipper acetondränkta pads och dessutom spar tid:).

Gasoline
0

#4 en fråga från en ovetandes, varför blir det lättare att ta bort om man applicerar lacket på ett överlack?

[Evisen]
0

#5 Jag upplever Seche vite (som jag använder som underlack till jobbiga lack) att det har en lite plastig yta och lägger sig som ett lock.

Det finns ett speciellt nagellack som man kan använda och bara dra av lacken. Tror det är Essie som har utkommit med det.

Du kan läsa här om seche vite och hur det funkar (en av mina favoritnagelbloggerskor som skriver) http://www.cactusnailpolish.com/2012/10/seche-vite-som-underlack.html

luddtuss
2

IsaDora har precis kommit med en Peel off-base. Man lägger det som underlack, låter torka 5 min sen glitterlacket. När du ska ta bort det drar du bort hela lacket. Supersmidigt!!

[Evisen]
0

#7 Det har jag totalt missat! Tack för tipset👍.

(Var och kollade på isadoras hemsida och det enda jag störde mig på var lacken som är på första sidan.. Det är inte holografiska lack.. Det är glitterlack.*suck*.)

leemland
0

#8 Dom är faktiskt holografiska om man tittar på dom på riktigt tycker jag.

/ J 

[Evisen]
3

#9 Med risk för låta petig.. Men det är mer prismatiskt, dvs glittrigt än holografiskt som ger en vanlig yta men med regnbågar. Himla skillnad😉.

Em_
0

#7 Testade det till nyår och blev jättebesviken. Lacket lossnade hela tiden, gick inte att torka händerna med handduk, lossnade i vantar och så vidare. Det gick visserligen att trycka tillbaka det som en lösnagel typ om nageln var lite fuktigt, men ändå. Någon som vet om Essies är bättre?

Gasoline
0

Jag var på kicks igår och fattade då vad ni menade med avdragbart lack. Verkade som en smidig lösning till grovkornigt glitter lack. Men blir lite skeptisk när jag läser #11 kommentar. Låter supertrist!

[Evisen]
0

#11 Jag snabbläste några bloggar som har testat Isadora's Peel Off Base och de har samma erfarenhet som du har av lacket.

Verkar som Peel Off är alltför effektiv. Jag håller mig nog till Seche vite(har just dragit bort dagens lack från naglarna).

SunsetValley
0

Har gjort ett inlägg om hur du tar bort glitterlack HÄR

Kram Linnèa

Besök min blogg