Naglar iFokus

Naglar

Etikettdiskussioner
Läst 4881 ggr
[MiniPim]
0

Nagelborttagning

Vad använder ni för att ta bort nagellack? :) Jag har testat massor med olika nagelbortagningar men jag använder aceton. Det är jättebra! ^^

Smilla W
0

Använder också aceton, dock ska man inte göra det för ofta, men lite då och då fungerar utmärkt!

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

:holmgreen:
1

Jag använder Gripen´s acetonfria remover. :)

[_hsleiufhbtv]
0

Jag kör på Depends miljövänliga jag :)

leemland
0

Jag använder olika, mest depends men andra också. Alla är fria från aceton som jag använder.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

-Idaoh-
0

jag tappar alltid tålamodet när de gäller acetonfria nagellacks removers då de tar sån tid å gnugga i evigheter . Men såg att depend hade en supersnabb (också utan aceton) och gav de en chans . Helnöjd =)

Cederin
0

Jag har samma som #5. Aceton bör inte användas för ofta om man är mån om nagelkvaliteten, då det torkar ut väldigt mycket. Använder aceton enstaka gånger om det är något besvärligt glitterlack. En parfymfri, oljefri, acetonfri nagellacksremover är det bästa! 🙂

Medarbetare på Naglar och Hår

[MiniPim]
0

#1 Ja samma här. Använder något annat nagelbortagningsmedel lckwå, från hm. Men det är inte lika bra haha. Det är något som är typ som en liten skål , så häller man i (eller så finns det redan i) nagelbortagningsmedel och gnuggar fingret liksom. Vad komplicerad förklaring, men hoppas ni förstår. Vad får man tag på sånna?

0

#7 menar du en sån med en svamp och remover i? Depend har en sån, acetonfri och allt. Den är superbra!

[MiniPim]
0

#8 Ja precis! haha xD vart kan man köpa den? :3

-Idaoh-
0

kicks ska ha den =) tror även vissa hm säljer de

[MiniPim]
0

#10 Åh tack! ska se om jag kan ta mig till stan imorgon och köpa efter skolan :D

0

#11 Jag köpte min på ica maxi haha. xD

[etsan]
0

Opi oljefri pch acetonfri

NelliZ
0

Depend! Har både deras miljövänliga samt den man doppar i nageln i. Den är jätte bra! :D

//Julia

[MiniPim]
1

Nehe, jag använde tydlgien inte aceton o.O jag använder to.m gripens acetonfria 0! ;o

[Tuulikki]
0

Använder Depends dip-in :)

Gasoline
0

Jag använder aceton, men jag målar inte naglarna så ofta och behöver då inte heller använda nagellacksborttagning så ofta. 

Men jag har en fundering, hur fungerar en "dip-in"?

leemland
0

#17 Du stoppar ner fingret i burken och snurrar runt fram och tillbaka ett ett halvt varv eller så(de gör jag) och så är lacket borta :) 

Men jag råder dig att inte göra de om du har glitter lack, gör då på det gamla hederliga viset :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Gasoline
0

#18 tack! Är det som en svamp med hål i eller hur ser det ut? Blir inte fingret kletigt runt om när man gör så? :-/

leemland
0

#19 Ja de är de :) 

Nej de blir det inte .. Kan kännas lite obehagligt ibland tycker jag, hela fingret blir kallt :P Eller ja den delen av fingret som är i burken :P De funkar ju egentligen som vanligt men du slipper ta fram "allt" och öppna och allt de, här skruvar du ju bara av locket och i med fingret sen är de klart :P

/ J 

Gasoline
0

#20 då ska jag absolut prova detta när mitt aceton är slut! Finns det bättre och sämre sådana?

leemland
0

#21 Ja gör det :) 

Depends är väl bäst, har bara sett ett billigare märke som också har de. Dom har 2 olika varianter om jag inte minns fel: Vanlig-Blå och Miljövänlig-Grön. :P

/ J