Nagelborttagning
Vad använder ni för att ta bort nagellack? :) Jag har testat massor med olika nagelbortagningar men jag använder aceton. Det är jättebra! ^^
Jag använder Gripen´s acetonfria remover. :)
Jag kör på Depends miljövänliga jag :)
Jag använder olika, mest depends men andra också. Alla är fria från aceton som jag använder.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
jag tappar alltid tålamodet när de gäller acetonfria nagellacks removers då de tar sån tid å gnugga i evigheter . Men såg att depend hade en supersnabb (också utan aceton) och gav de en chans . Helnöjd =)
#1 Ja samma här. Använder något annat nagelbortagningsmedel lckwå, från hm. Men det är inte lika bra haha. Det är något som är typ som en liten skål , så häller man i (eller så finns det redan i) nagelbortagningsmedel och gnuggar fingret liksom. Vad komplicerad förklaring, men hoppas ni förstår. Vad får man tag på sånna?
#7 menar du en sån med en svamp och remover i? Depend har en sån, acetonfri och allt. Den är superbra!
#8 Ja precis! haha xD vart kan man köpa den? :3
kicks ska ha den =) tror även vissa hm säljer de
#10 Åh tack! ska se om jag kan ta mig till stan imorgon och köpa efter skolan :D
#11 Jag köpte min på ica maxi haha. xD
Opi oljefri pch acetonfri
Depend! Har både deras miljövänliga samt den man doppar i nageln i. Den är jätte bra! :D
//Julia
Nehe, jag använde tydlgien inte aceton o.O jag använder to.m gripens acetonfria 0! ;o
Använder Depends dip-in :)
Jag använder aceton, men jag målar inte naglarna så ofta och behöver då inte heller använda nagellacksborttagning så ofta.
Men jag har en fundering, hur fungerar en "dip-in"?
#17 Du stoppar ner fingret i burken och snurrar runt fram och tillbaka ett ett halvt varv eller så(de gör jag) och så är lacket borta :)
Men jag råder dig att inte göra de om du har glitter lack, gör då på det gamla hederliga viset :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#18 tack! Är det som en svamp med hål i eller hur ser det ut? Blir inte fingret kletigt runt om när man gör så? :-/
#19 Ja de är de :)
Nej de blir det inte .. Kan kännas lite obehagligt ibland tycker jag, hela fingret blir kallt :P Eller ja den delen av fingret som är i burken :P De funkar ju egentligen som vanligt men du slipper ta fram "allt" och öppna och allt de, här skruvar du ju bara av locket och i med fingret sen är de klart :P
/ J
#20 då ska jag absolut prova detta när mitt aceton är slut! Finns det bättre och sämre sådana?
#21 Ja gör det :)
Depends är väl bäst, har bara sett ett billigare märke som också har de. Dom har 2 olika varianter om jag inte minns fel: Vanlig-Blå och Miljövänlig-Grön. :P
/ J