Naglar iFokus

Naglar

Etikettutrustning
Läst 2337 ggr
[Glitterregn]
0

Vilka geléer behövs?

Skapade nyss en tråd men jag får väll göra en till för snart blir jag galen! Vilka geléer behöver man egentligen? Det finns ju primer gel, bonding gel, finish gel osv, behöver man använda alla egentligen? Räcker det men en primer och sen finish gel över? Känner att jag är lite förvirrad nu mitt i djungeln av alla geléer. Ber om ursäkt om det finns några stavfel.

-Idaoh-
1

om man än osäker så finns 1 phase gel , som är väldigt smidig .

jag använder primer, pink gel, builder och finish gel då jag gillar att göra lite tjockare naglar så är builder helt amazing =)

[Glitterregn]
0

#1 Den har jag inte hört om, vart köper man denna? Jag vill inte ha mina naglar så tjocka men det låter ju bra med den där phase gel. Ska kolla upp den!

-Idaoh-
0

finns på nagelgiganten =) finns nog även på andra sidor , de är en 3i1 gel hehe å man kan använda den som primer+builder+finish :)

[Glitterregn]
0

#3 Jaså, som som kollade på geléer där igår, jag måste ha missat den! Den låter ju bra och smidig med 3-i-1.

litenvovve
3

Mitt råd, gå en ordentlig, seriös utbildning innan du utsätter dig själv och framförallt andra (om du nu ska göra på andra)

Har du gått en utbildning, kontakta din skola!

-Idaoh-
3

..

mongoberta
1

Det kan verka tjatigt med dessa påtryck om utbildningar, men det behövs och det är värt varenda krona! Oavsett om du tänker försörja dig på att jobba med naglar eller inte :)  / från en som va outbildad men numer är utbildad och förstår vikten i att ha en bra utbildning i ryggen!

Cederin
0

#7 Word!

Medarbetare på Naglar och Hår

[Glitterregn]
0

#5 #7 Jo jag vet men det finns inte en chans i världen att jag har råd!

[Glitterregn]
0

Jag har läst runt lite och hittat en distanskurs i gelé från Essential Nails till ett bra pris. Vad tycker ni om distanskurser? Lär man sig allt man behöver även fast utbildningen är på en DVD och en bok? Jag har tänkt ett tag att försöka få ett sommarjobb i sommar för att kunna tjäna ihop pengar till en utbildning. Det blir ju inte förens om fler månader men jag vill gärna höra era åsikter!

Cederin
0

#10 Utbildingen bör vara godkänd av SANSA för att vara helt rekommenderad. Distanskurser tror jag personligen är för lite, man behöver en fysisk lärare som kan handleda dig, ge feedback utefter att ha sett med egna ögon hur du arbetar, osv. Tummen upp dock för att du överväger utbildning!
Vill tillägga igen att jag själv inte är utbildad, men jag har flera vänner som är. Jag skulle själv aldrig våga prova gelé eller akryl utan en ordentlig utbildning först, tycker det är på tok för stor risk.

Medarbetare på Naglar och Hår

mongoberta
1

De där med utbildningar är en djungel! Jag kliade mig flint när jag skulle välja! 

Man blir otroligt lockad av dom där billiga! De som inte kommer fram är: har du inget diplom som är SANSA eller SEYF -godkänt så är i princip hela utbildningen förgäves, du kommer inte anses som särskilt proffsig och dessutom så får du inte handla produkter hos någon annan distributör som säljer dom proffessionella produkterna.

Jag tänkte att jag heller aldrig skulle ha råd att gå en utbildning #9, men saken är att allt går att lösa. Det handlar om att prioritera. VILL du verkligen hålla på med naglar så klarar du det, det finns avbetalningsplaner på fler utbildningar. Jag själv sparade ihop till en utbildning. Det tar sin tid, och säkerligen olika lång tid för alla. Men om det är detta du verkligen vill så är det värt all väntan och alla pengar.

Självklart finns det dom som lever på existensminimum och som  verkligen inte har möjlighet att varken spara eller låna. Men då får man kanske inse sina begränsningar..