Vad sliter minst?
Vilket sätt att ta bort lacket är snällast för naglarna? Remover eller pilla/gnaga bort det? Remover känns inte så snällt (använder Gripens remover) men att pilla bort det verkar också slita på nageln :-/
Man ska aldrig dra av nagellack egentligen, då ett tunt skikt av nagelplattan kan följa med och således sliter det ganska mycket. Remover behöver inte vara så starkt, köp en utan aceton, olja och parfym :) Finns en blå flaska från Depend som fungerar jättebra! Helt klart skonsammare :)
Oki, ska kolla efter den när jag handlar nästa gång :-)
Hur ofta kan man byta nagellack utan att det blir dåligt för naglarna? Ska man alltid vänta så länge som möjligt eller kan man byta var och varannan dag om man vill?
#2 Byt och ta bort när du vill, så länge du tar hand om naglarna och vårdar dem. Jag är en av dem som gör nytt varje/varannan dag, absolut max var tredje. :)
Jag gillar Gripen 's remover skarpt …
Glöm inte att använda ett bra base coat under lacket.
Anna och taxen Max
Och glöm inte att använda en bra olja och handkräm då remover är uttorkande :)
Vilket baslack är bäst? Tidigare har jag använt depends baslack men var inte nöjd med det. Köpte trind nail repair men det tog ju en hel evighet för lacket att torka när man hade det under så har kört utan baslack ett tag. Nu har jag köpt seshe vite och då funkade det med trind under.
Olja använder jag inte för har inte orkat ta reda på vad som är bra men försöker smörja in händerna minst en gång om dagen. Något tips på en bra olja?
#7 Här kan du läsa lite om det efterfrågade, tråd om baslack:
http://naglar.ifokus.se/discussions/5285049fce12c47f78000022-nytt-baslack-vilket?discussions-3
Tråd om nagelolja:
http://naglar.ifokus.se/discussions/52720c46ce12c42de80003ce-bra-nagelolja?discussions-6 🙂
Jag skulle rekommendera att du går till en salong och köper olja, jag själv har Nail Drops från Camilla of Sweden, den är suverän!
Lite dyrare än ex. Depends men väl värt det!
Jag brukar lägga extra pengar på ett base coat och så olja. Själv använder jag ett vårdande (dyrt) tror det var från depend men kostade en del. Nu har jag inte målat mina naglar på evigheter och minns inte exakt vilket jag har. jag älskar OPI's lack. Det har jag tänkt att köpa. Olja köpte jag på en nagelsalong. Finns överallt och tror inte märket är viktigast utan att man använder det och att det är olja. Finns ju krämer osv men jag tror på olja.
Anna och taxen Max