Naglar iFokus

Naglar

Etikett: tips
Läst 5521 ggr
Bolkish
0

River på naglarna

Hej jag har ett litet problem… Jag river väldigt mycket på naglarna och om dom är för korta går jag över till nagelbandet och river sönder dom. Jag antar att det är för att jag har ett behov av att pilla på något, mina fingrar måste ja något att göra. Därför undrar jag om någon vet vad man kan göra för att sluta eller om det finns nåt litet att köpa som man kan sitta och pilla på, som en stressboll fast man pillar så mina fingrar får vara sysselsatta med något? Tack på förhand

TatsuOni
1

Jag brukar riva sönder huden brevid mina naglar och för mig fungerar det att ha en hårsnodd eller ett armband på handleden att pilla på istället.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Papaya
1

Kanske du kan ha på dig en ring att snurra på istället? Det brukar jag göra ibland i brist på annat. :P

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Bolkish
0

Tack för tipsen, ska testa det :)

Cederin
0

När jag skulle sluta bita på naglarna så var det enda som fungerade för mig att gå och få konstmaterial fixat på salong. Det räckte med att jag hade det en månad, sedan var ovanan borta då det inte gick att bita/riva! :) Naglarna kommer dessutom vara så fina att man inte vill förstöra dem!

Medarbetare på Naglar och Hår