Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 1502 ggr
signemo
0

Nagelvård

Hej . Jag är helt ny här.

Har i år för första gången , varit och fått fransk manikyr på mina naglar. Jag har av naturen naglar som lätt går av.

NU har jag ju kommit igång med att peta nagelband och ha på en olja.

Så det var så fint så.

Om man nu märker att det utöver att naglen växer ut, känner att det flagar lite i topparna. Vad gör man då.?

Min avsikt är ju att i slutändan bara ha egna naglar, som jag med hjälp av rätt vård får starkare. Då blir det ju roligare att lacka dem också.

Har Ni bra tips på hur jag sköter mina naglar nu de är lite lite förlängda med tippa o fransk manikyr.  Kan man ex. måla över den franska manikyren o sen ev, ta bort nagelllack o måla om igen, kanske i en annan färg.

Tacksam för alla tips

Var rädda om varandra

signemo
0

Ja Ni. Sen de vackra tippnaglarna vuxit ut så tyckte mina egna att de ville vara som vanligt, dvs tunna . Visst var de vackra i början, men sen gick de av ( alltså de egna). Har Ni tips hur man förstarker egna naglar så de håller. Kan ju inte springa o fixa naglar en gång i månaden.

Var rädda om varandra

RoxannaS
0

Jag skulle rekommendera dig att prata med din nagelterapeut om hur du ska göra. Både vad du kan äta, behandla dem med osv för att hålla dem "naturella". Dem är ju inlärda på nagels uppbyggnad mm.

Har själv naglar som är tunna som A4 papper. Förstår frustrationen med att inte kunna gå/vilja gå en gång i månaden minst. Jag har inte heller möjlighet att göra det. Men jag mår så dåligt när naglarna bara går sönder.

Men om din NT kommer med bra förslag får du gärna dela med dig av dem. 🙂

Om inte annat rekommenderar jag dig att testa elever. De tar ofta ett pris mellan 150-350 kr för ny-set. Så de är ganska billigt. 🙂

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus