Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 2642 ggr
PoizonBite
0

Starkare naglar

Mina naglar är fruktansvärt sköra. Jag bryter dem väldigt lätt och då en bra bit ner på nageln så att det faktiskt gör ont. Det är så långt ner att det inte hjälper om jag klipper nageln så långt ner jag bara kan, för "sprickan" är ännu längre ner. 

Jag har ätit original silicea i 3 månader och detta har inte hjälpt, inte fiskleverolja heller. 

Vad kan jag göra för att få naturligt starkare naglar?

Cederin
0

http://naglar.ifokus.se/articles/511a3ec688f4725bac001ec1-10-vardagliga-tips-for-starkare-naglar?articles-1

Kolla gärna alla trådar om nagelolja osv. :)
Tänk också på att även om du ätit tillskott i 3 månader så påverkas inte nageln som redan vuxit ut, och en hel nagel kan ta upp till 6 månader att växa från rot till spets.

Medarbetare på Naglar och Hår

PoizonBite
0

Jag slutade äta tabletterna efter 3 månader, men de där starka naglarna har inte vuxit ut än, och jag hoppas inte att det tar närmre ett år för nageln att växa ut helt?!

[Evisen]
1

Jag åt Orginal Silicea i ca 6 månader och inte gav det något resultat. Så du är inte ensam om dåligt resultat där.

Jag har växlat till Active Life Silica och hoppas att den ska hjälpa.

Att tänka på att använda diskhandskar vid handdisk, är en grej att skydda naglar och inte torka ut händer. Sen gäller det nog det vanliga: ät mat som innehåller bra näringsämnen🙂.