Torka fortare?
Hej!
Har ni tips på hur man kan få nagellacket att torka fortare? 🙂
Har jämt problem med att jag inte väntar på att naglarna ska torka tillräckligt länge vilket resulterar i att jag får hack i nagellacket eller så kletas det runt.
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Hej! Finns ett slags nageldroppar som man droppar på för att få nagellacket att torka snabbare, mycket bra.
kram therese
#1 Okej, vilket märke är de från? 🙂
nail system AB säljer dem, miracle drops tror jag de heter
#3 Ska genast kolla upp de, tack! 🙂
#4 Ingen fara :)
Länk? :)
Seche vite!! Snabbtorkande överlack, bästa ever!! Finns på bla KICKS och kostar 129 kr.
#7 Torkar naglarna fort om man använder det även om man har flera lager naglellack? :)
#8 Jaa det gör det:-) Det ska målas på när det sista lagret fortfarande är blött. Jag har aldrig varit med om något så bra i snabbtorkande väg!
#9 Får kika på det nästa gång jag är på stan, tack! 🙂
REQ snabbtorkare, lär finnas i din närmsta req-salong
#11 Kan man beställa det? 🙂
Seche vite är ju det bästa. Lacket håller så mycket längre också.🙂 Det torkar riktigt snabbt men det betyder ju inte att man inte ska vara försiktig. Ytan torkar snabbt med det som är under är ju fortfarande blött. Tänkte om du hade väldigt tjocka lager lack. För då smetas det ju ut när du kommer åt.
Det finns en spray från isa Dora som ska korta torktiden. Vet dock inte om den fungerar eller inte, men den är ganska billig så det kan vara värt att prova :) http://www.kicks.se/isadora/quick-dry-nail-spray--p30979#product-info-read-more Vet även att den går att köpa på Ica Maxi. Kanske är billigare där? :)
Bäst snabbtorkade överlack är helt klart Seche Vite men även Essie Good to go är grymt bra oxå🙂
Stay true stay you
Röstar också på Seche Vite, men som nämnt är det bra att tänka på att det är det översta som torkar fort, resten tar ju fortfarande lite tid o härda, men inte lika lång tid som annars. :)
Alltid Oavsett
Den snabbtorkande sprayen som #14 nämner, från IsaDora, har jag provat. Den är riktigt dålig.
Min mor köpte den till mig då hon visste att jag haft problem med tålamodet gällande torkning av lack, men den fungerade inte för fem öre. Det bästa jag har testat är Seche Vite, finns att köpa billigt från bland annat Head2Toe Beauty. :)
Något som är gratis är att spola riktigt kallt vatten på naglarna, då torkar det snabbare. Var försiktig så att du inte har en alldeles för hård vattenstråle bara, du vill inte spola bort lacket. Man kan också doppa fingrarna i en skål med isvatten.
Vattentricket fungerar riktigt dåligt då det enda som händer är att översta lagret härdar. Lagren under torkar däremot långsammare (om ens alls) om man spolat vatten/doppat naglarna i vatten då vattnet gör det svårare för ämnena i nagellacket att dunsta (vilket är nödvändigt för att det verkligen ska torka).
Jag håller med många om att Seche Vite är det bästa snabbtorkande överlacket på marknaden – och jag har testat många! När jag inte har Seche Vite till mitt förfogande brukar jag använda L'oreals Fast Dry top coat vilket är helt okej, dock inte lika pålitligt som Seche Vite.
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
#19 För mig funkar det bra med kallt vatten. Jag brukar lägga 1-2 tunna lager med underlack, sedan 2 lager med den färg jag vill ha och sedan 1 lager topplack. Baslacket och de 2 lagren med färgat lack måste ju ändå ha torkat lite innan man lägger på topplacket.
#20 Att du upplever att det fungerar beror förmodligen på att du väntar på att de undre lagren torkat innan du målar på topplacket i kombination med en dos tur. Torkningsprocessen består i att kemikalierna dunstar och vatten försvårar denna process, oavsett hur kallt vattnet är. 🙂
Snabbtorkande överlack skall målas på direkt efter sista lagret (m.a.o. innan nagellacket torkat).
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
#21 Mycket möjligt att du har rätt, det kan jag personligen varken bekräfta eller dementera. 🙂 Jag har aldrig använt några överlack som är snabbtorkande, utan bara vanliga överlack och när jag inte haft det så har jag använt vanliga genomskinliga lack.