Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 6970 ggr
[Hallons]
0

Lång nagelbädd?

Hej! Jag har så kort nagelbädd vilket är lite jobbigt tycker jag XD Finns det något sett att då längre nagelbädd?

Odette
0

Nä det tror jag inte, det är väl mer hur man är skapt. Både fingrar och naglar är ju väldigt individuella och olika från person till person :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

RoxannaS
1

Petar du ofta under naglarna med t.ex nagelfil? I så fall. Gör inte det. För då "gräver du loss" nageln från bädden vilket kortar ner bädden en del. 

Jag skaffade gelé naglar ett tag och blev tillsagd att inte peta med någon som helst vasst eller dylikt under naglarna, vilket jag då inte gjorde. Och min nagelbädd har blivit längre sen dess. 

Använd istället nagelborste och tvätta med tvål och vatten. 🙂

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Odette
1

#2 Men det kan inte bli någon jätte stor skillnad va? För de är ju som de är tänker jag ? 🤔

_

RoxannaS
1

Det beror på. Petar du ofta under dem så blir de längre och längre under som släpper.

Jag kan lova att mina bäddar är nästan dubbelt så långa idag efter att ha slutat peta där under. De liksom "växer" fast på nytt i skinnet igen. Så jag själv tycker det har blivit avsevärt stor skillnad 🙂

Jag satt liksom 20-tal gånger / dag å peta där under, hatar när de är skit under naglarna :3

Odette
0

#4 Okej! När mina naglar hade vuxit sig riktigt långa, för att sedan gå av så kort att det knappt gick klippa dem "rakt" så var skinnet där under i vägen för att kunna klippa dem bra. Alltså, det liksom hade åkt med utåt, tillsammans med nageln då den växte.
Antar att det är lite så du menar å då förstår jag att det faktiskt kan göra skillnad i längden :)
Jättefult att man inte kunde klippa ner nageln för skinnet där under hade kommit ut, småäckligt på nåt vis haha

_

RoxannaS
0

Ja precis. Men de ska bli bättre med tiden :)