Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 3757 ggr
tiildew
2

Glitternagellack = svårt att ta bort?

Hejsan! jag undrar om ni där ute har nåt tips på hur man enkelt får bort glitternagellack? Bara om jag gör ett litet streck så stannar de på nageln även om jag trycker ner fingrarna i depend's nagellacksborttagnings "burk". Måste alltid skrapa bort de, någon som har samma "problem" eller tips till hur man enkelt får bort det?

att det är så jobbigt att få bort är en anledning till att jag inte använder de längre, och det är synd för det är verkligen jättefint!

citytjejen
0

Jag undrar samma sak, glitternagellack är ett litet helvete, rent ut sagt, att få bort. Har inget bra tips, jag brukar dränka in en bomullstuss med Depends remover och gnugga och gnugga. Men det tar sin lilla tid och för att se det från den positiva sidan så sitter ju lacket väldigt länge😃

/Christina

VildaVittra
0

Remover på ett kaffefilter, sedan torka.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

luddtuss
1

Hälla remover på en halv bomullspad, lägga över nageln och slå in allt i lite folie. Vänta ca 10 minuter så är det borta sen:) Annars finna peel off-lack, då kan man skala av lacket när man tröttnat.

:holmgreen:
0

Folie-metoden tycker jag är mest effektiv :)

hannapannah97
3

Jag har köpt OPI:s nya Glitter Off baslack, är totalt kär i det! När man har använt det först och glitter och vill ta av det så drar man bara bort det, skadar inte nageln ett dugg! :)

mollyt
0

Wow #5 det har jag aldrig sett! Låter ju TOPPEN! Var köpte du det?

:holmgreen:
0

#5 Om man drar av lacket, vad gör att nageln inte skadas? Borde det inte vara som med vilket lack som helst: att man drar av lager av nageln när man drar bort lacket? 🤔

hannapannah97
1

Det beställde jag från kicks, om man jämför med att dra av ett vanligt nagellack så skadar det inte nageln över huvud taget :) Och om det nu drar av ett tunt lager så kan man ju använda det endast när man har glitternagellack på, alltså inte hela tiden men jag har inte märkt att det skadar mina naglar alls :)

Sheena
0

Om man har ett färgat lack med ett giltterlack ovanpå, lägger du då peeloffen ovanpå färgen men under glittret eller underst alltihop?

hannapannah97
0

Man lägger det precis som ett baslack, alltså under alla lack :)