Platta naglar?
Mina naglar blir väldigt platta och jag skulle gärna få dom lite böjda så att dom ser smalare ut. Men hur gör jag det?
~Some of my best friends, never say a word to me~ 
Du kan inte ändra på naglarnas naturliga former, men du kan fila och försöka nå önskat utseende. :)
Hur menar du med böjda? Formen på själva nageln eller? . Det finns ett lite äldre inlägg som visar olika typer av former på naglar, du kan kanske leta upp de och visa. Tyvärr kan inte jag göra det just nu då jag inte sitter vid datorn.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
I första svaret här har du en bra bild på olika former på naglarna :) HÄR
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Själva nageln :(
#7 Okej, jag tror jag förstår. Du menar något i stil med DETTA.?
Mina naglar "rullar ihop" sig automatiskt när dom blir lite torra och jag inte använder olja eller tar hand om dom.
/ J
Ja precis. Själv smörjer jag sälllan med olja eller liknande, trots det är mina naglar som dom är.
#9 Okej. Mina blir i alla fall riktigt böjda om jag inte sköter dom och dom är mycket i vatten.
Bara så du vet så böjer sig inte naglarna jämt, dom jag tror du vill om du vill ha "smala" naglar, utan dom böjer sig hur dom själv vill. Som mitt ena pekfinger har typ halva nageln böjt sig bara.
Jag tror inte du kan göra något åt det faktiskt. Vissa har mer böjda naglar än andra tror jag.
/ J