Någon som vet hur man gör?
Någon som vet hur man gör så som på videon? Är det något blandvatten eller så?:)
Såg på nån video där dem sa att vattnet skulle va ljumet, men när jag testade flöt nagellacken mest till botten… :/ Det kan ju bero på nagellacken också.. ?
Jaha jag testade med kallt:) ja kanske inte va ett bra nagellack till det;) #2
Har inte testat själv men det finns en tråd om det här på sidan där du säkert kan hitta svaret🙂 http://naglar.ifokus.se/articles/50b7cbe3d3b4fd3485000b79-water-marble?articles-1
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Vattnet ska vara destillerat och ljummet. Vissa lack fungerar till detta och vissa inte. Googla "Water marble" så hittar du massa info och även tutorials med bra info på youtube!
Vattnet ska vara destillerat och ljummet. Vissa lack fungerar till detta och vissa inte. Googla "Water marble" så hittar du massa info och även tutorials med bra info på youtube!
Jag har klarat det både med ljummet och kallt vatten. Nya nagellack fungerar bäst(!) medan lack som är ett par år gamla inte vill flyta ut lika bra och jag antar att det beror på att lösningsmedlet i de äldre lacken dunstat med tiden…
Har gjort det med vanligt svalt kranvatten. Gick jättebra med dom två lack jag provade med. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Jag har provat med vanligt vatten och det var lite småljummet. Fungerade jätte bra. Det var några china glaze lack som jag tog. Det ska inte vara för stora droppar för då sjunker de kanske till botten? Man får prova sig fram lite grann.