Sköraste naglarna
Någon som har tips att komma med? Jag var en aktiv nagelbitare fram till högstadiet då jag lyckats bli av med vanan. Sen dess har det gått trögt, har haft hyfsat långa och fina naglar i perioder (fina med nagellack åtminstone), de är en aning missfärgade och det "vita" längst ut blir aldrig riktigt fint eller lika på alla naglar. Därför har jag oftast målat dem. Problemet är att de kan vara ungefär jämna, hyfsat långa och fina i ett par dagar, sen när de når en vis längd är de så himla veka. Börjar böja på dom och till slut känner jag behovet av att riva av på längden, så blir dom korta igen och processen börjar om. Vet inte hur jag ska få dom starka ända ut. Håller just nu på "behandling" med Silicea för hud, hår och naglar men har inte hållt på så länge, tror jag behöver något medel/vårdande nagellack för att de ska bli bra, eller någon slags kur man kanske kan göra hemma?
Följer! (samma problem)
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Det finns lite trådar om ämnet här om ni tittar runt. Här en artikel om hur man får starkare naglar som ni kan läsa igenom🙂 http://naglar.ifokus.se/articles/511a3ec688f4725bac001ec1-10-vardagliga-tips-for-starkare-naglar?articles-1
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik