Naglar iFokus

Naglar

Etikettutrustning
Läst 1668 ggr
Svarttusch
0

Tips på bra budget basgrejer tack

Jag har just nu riktigt tråkiga naglar och jag förstår att det till stor del beror på att jag inte tar hand om dem samt har ganska kassa saker. T. ex har jag väldigt mkt nagellack av Kicks egna märke och visst, det är billigt per lack (ml-priset har jag inte räknat på) men det tar ju 3-4 lager innan det är täckande och det orkar jag inte hålla på med ofta så det blir ju sällan lack alls här. 

Jag har inga nageloljor eller liknande heller och önskar tips på detta. Gärna så billigt som möjligt. Jag funderar t. ex på om det kanske går att använda vanlig olivolja till nagelbanden?

Jag önskar helt enkelt råd på bra samt prisvärda alternativ på: 

* Bra baslack (eller ett bra topcoat som går att använda som baslack)
* Bra täckande lack som är hyffsade i pris. 2 lager kan jag tycka ska räcka för att det ska täcka. 
* Olja och liknande att smörja med. 

Jag har i min närhet Kicks, HM, Åhléns och alla sånna affärer man kan också tänka mig att beställa på nätet.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Lyan
1

Nordic cap of Sweden kostar 10kr och finns på tex Willys och Ica. De är förvånande täckande och har massor av fina färger.

Niwa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte faktiskt höra med er om just de lackerna, har precis handlat på mig en hel del o gillar dem faktiskt mer än några av de dyrare jag köpt.dock inte testat några av de "finare märkena ännu. Har använt 2 nyanser blått alldeles nyss o två lager av den ljusare. Ursäkta har inte hunnit "städa" runt ännu o inte är jag så duktig på att måla heller då mina naglar envisas med att gå av hela tiden

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Surpan
0

I budget gillar jag verkligen Isadoras lack. Både de färgade och deras baslack. Som baslack använder jag alltid dera second nail, tycker det fungerar jättebra!

Depend har en bra nagelbandsremover som jag gillar, den är grön.

Gällande olja - olivolja kan du använda till nagelbanden, men jag hade satsat på en mandelolja (kan köpas på hälsobutiker), då kan du använda det till både nagelbanden och naglarna. Molekylerna i olivolja är för stora för att tränga in i nageln, medans mandeloljas fungerar.

/Surpan