Naglar iFokus

Naglar

Etikettutrustning
Läst 2338 ggr
LindaKarlstrom
2014-08-25 13:44
0

Striplac

Någon här som har testat Striplac?

Jag har jättesvårt för att få vanligt nagellack att sitta på mina naglar, trots bra märken på under & överlack.

Fick Striplac i julklapp och trodde problemet var löst, men jag har tur om jag får det att sitta kvar i 24 h innan det släpper längst ut på naglarna.

Vad gör jag för fel? :(

Jag tycker att jag följer alla steg som finns.

Perly
2014-08-25 14:27
0

Har inte testat Striplac men tror nog  sitter ännu sämre än vanligt lack med tanke på att det ska gå att dra av. 🙂

Alltid Oavsett

LindaKarlstrom
2014-08-25 14:37
0

Ja visst, men har hört från andra att dom har haft problem med att få av Striplac utan activatorn.  Hade hoppas på att det skulle sitta på mina naglar med, men det är hopplöst, inget sitter kvar. Vanligt nagellack kan jag oxå skala av 😕

H-lena
2014-08-31 19:19
0

Testa gellack då? Eller har du gjort det? Det ska ju sitta i typ 2 veckor har jag läst!

ssofia
2014-08-31 19:50
1

Jag använder Striplac.
Älskar det! Sitter jättebra i 2 veckor på mig, sedan är utväxten för påtaglig att jag byter. Klarade utan problem 3,5 vecka i somras. Med bad osv där naglarna var i vatten mycket så satt det ändå jättebra.

LindaKarlstrom
2014-09-04 11:36
1

Haha jadu då är det mina naglar det är fel på, haha!! H-lena: nu har jag faktiskt ett gel-lack över ett lager striplack baslack, har suttit sen i går utan att nån nagel tappat sin färg, vilket är rekord :)

ssofia
2014-09-04 11:51
0

Striplac bygger på att man har ganska torra naglar, annars fäster det inte speciellt bra, fett och oljor gör att det lossnar lätt. Buffra naglarna plus använda rikligt många pads för att "torka ut" naglarna funkar perfekt för mig! Använder en pad till två naglar max. Sitter bättre än vad depend gellack någonsin gjorde.