Tips på bra gellack
Hej,
Jag håller på med naglar lite till och från, mest nagellack eftersom de gellack jag har provat är jag missnöjd ned. Har använt orlys och någon uv-gel från nagelvaruhuset. När jag har använt dessa så måste jag ta bort "svettlagret" (kallar de det för) efter jag har haft naglarna under uv-lampa. Gör jag något fel eller finns det andra sorter av gellack där man inte behöver ta bort något lager efter man haft naglarna under lampan?
Tack på förhand,
Hälsningar,
Gizzma😊
/Gizzma
Everything has its beauty, it's up to you to see it!
Jag älskade Orlys gellack, men har sedan en tid köpt IsaDoras gel nail lacquer - som är mer som ett vanligt nagellack som man använder ett speciellt överlack till som härdar i SOLLJUS istället. Torkar sjukt fort (som gellack) men man behöver inte torka av något lager på slutet! Man behöver ingen lampa heller! Det tar typ max 10 min att måla och torka alla naglarna, sitter ungefär en vecka för mig. Men det känns helt OK att måla en gång i veckan när det går så sjukt fort att få det helt torrt! Jag tycker att glansen på lacket är ungefär som gellack (som härdas med UV-lampa).