Naglar iFokus

Naglar

Etikett: allmänt
Läst 7615 ggr
Karmatarerskanise
0

Bakterieinfektion i nagel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag verkar tyvärr ha fått en bakterieinfektion i en nagel. Gjorde gelenaglar på en salong förra veckan och såg att redskapen inte var rengjorda. Sa inget då utan tänkte att jag inte går dit fler gånger.

Nu har jag fått en grön fläck på en av naglarna :(

Ska till en annan salong imorgon som ska titta på det. Hoppas verkligen dom tar bort gelen även om det är infektion.  Läste på nätet att många inte rör sådana naglar.

Vad gör jag om dom vägrar? Går inte tillbaka till den andra studion. Då riskerar jag mer smitta.

[Evisen]
0

Du borde iaf gå tillbaka till salongen där du gjorde naglarna och påtala detta.

Det för att de som kommer efter dig ska inte drabbas av samma sak som du har råkat ut för.

Sedan kan du juh alltid reklamera arbetet och be om pengarna tillbaka.

Karmatarerskanise
0

De har tyvärr haft många kunder sedan jag var där. Märkte ju detta en halv vecka efter naglarna gjordes.  Har ringt och sagt till.

Idag tog en annan salong bort naglarna. Där trodde dom ppå svamp. Apoteket tyckte inte det liknar svamp så det blir distriktsköterskan imorgon.  Köpte medel mot svamp för säkerhets skull. Får se vad dom säger att det är imorgon. 

Hittar nga bilder på nagelsvamp som ser ut som mitt,  men det kan tydligen se väldigt olika ut.

[Evisen]
0

Bra att du har ringt salongen och poängterat hur det blev efter ditt besök.

På din bild så tycker jag att det ser ut som ett sår under nageln/i nagelbädden. De måste isåfall ha varit klumpiga på salongen om de kan slinta in under din riktiga nagel.

Hoppas att det löser sig för dig och att nageln läker utan problem.

Karmatarerskanise
0

Det är inget sår under nageln. Om du syftar på den ljusa linjen så är det ett "tomrum" som min nagel har sedan jag klämde mitt finger och blev av med hela nageln för många år sedan.

[Evisen]
0

Tänkte på det området som ser ut som ett mörkt v under den vita tippen.

Men hur som helst, så hoppas jag att du får hjälp av distriktssjuksköterskan och något som läker nageln.

Karmatarerskanise
0

Det är just det gröna området som antagligen är svamp eller liknande.  Nageln är inte skadad som i att yran är skavd utan detta sitter i den.

Tack, det hoppas jag med.

Karmatarerskanise
0

Nu kan jag pusta ut. Var varken svamp eller bakterier. 

Är bara en missfärgning som blivit i tomrummet oi nageln :)

[Evisen]
0

Vad bra att det var varken det ena eller det andra👍.