Tips för korta naglar.
Halloj! Tycker ni har så fina naglar allihop. 🙂Det är jätteroligt att kolla på alla bilder. Jag hade akrylnaglar för några år sen och trivdes jättebra med det. Däremot var mina naglar helt förstörda länge efter sen när jag tog bort dom. Men det var otroligt skönt att alltid känna sig fin om händerna.
Nu bor jag på landet och har en massa djur, vilket göra att det är opraktiskt att ha långa naglar. De ynka naglar jag har är rätt mjuka och är lite böjda uppåt. Har ni tips på hur jag kan få fina naglar trots att de inte är långa? Hur är det med gele - blir naglarna lika dåliga som av akryl?
Trots att jag blivit bonde på gamla dar vill stadsmänniskan i mig ändå ha fina naglar! 😉😃
Känner igen mig. Herregud om folk från mitt Sthlmsliv fick se mig nu, från stylad barhoppa till bonde med sorgkanter. 😎
Följer tråden, insåg hur hemska mina naglar var när jag lade upp en bild här på i fokus för några dagar sedan.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Mmm eller hur! De som kommit och hälsat på mig här nere i Skåne som kände mig från när jag bodde utanför Stockholm tror inte riktigt sina ögon! 😂
Jag rekommenderar shellac! Trevliga färger och jättefint på kortare naglar. Blir en förstärkning för naglarna också, men inte lika tjockt som gelé.
/Surpan
#3 Var köper man sånt? Är det svårt att göra själv?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#4 Jag vet inte om just shellac (som görs av CDN) går att köpa någonstans eller om det bara är ett salongsmärke, men det finns ju många liknande på marknaden för att göra hemma. Dock behövs ju dock en uvlampa - men det brukar finnas startkit. Det är inte svårare än att måla med vanligt nagellack. Det är ju som en hybrid mellan nagellack och gelé, så det beter sig som nagellack men härdas under UV-ljus.
Brukar finnas på kicks, åhlens, mm.
/Surpan
Vanlig genomskinlig nagellack är ju snyggt, det glänser och ser tillfixat ut och det är inte så iögonfallande när det slits bort ute i ladugården 😃Jag har ofta det eftersom jag inte orkar ta bort och lägga på nytt när det börjar slitas/spricka bort 😎
Man kan lyxa till och göra en enkel blomma (som denna http://1.bp.blogspot.com/-oDySIqAm0zA/TbXjBhAZj2I/AAAAAAAAABw/PXtQsKU1LxI/s1600/006.jpg) på varje nagel så ser det ännu exklusivare ut fast det inte är så mycket arbete.
#3 Jag ska kolla upp shellac! tack! 🙂
#6 Helt sant, genomskinligt är inte fel, då ser naglarna direkt lite roligare ut. 👍
Jag tycker starka färger gör underverk på korta naglar! När jag jobbade i stallmiljö ville jag helst inte ha omålade naglar, men det var opraktiskt att ha dem så långa som innan.Jjag kortade ner dem och smällde på massa färgstarka lack. Det piggar upp och ser genast ompysslat ut. :)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
#8 Fick du inte lov att lacka om dom ofta då?
#9 Jag tar oftast bort lacket innan det hinner bli chippat och fult för att kunna måla på något nytt, men om inte så håller det utan problem hela arbetsveckan och oftast längre. Jag använder Seche Vite som överlack, och det får vilket billigt skräplack som helst att sitta på mina naglar. :)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
#10 Tack, det ska jag testa!

#11 Testa tvätta naglarna med vinäger och lägg sen på flera lager ofärgat.
Berätta sen om de känns starkare.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!