Naglar iFokus

Naglar

Etikettutrustning
Läst 2338 ggr
Novelia
0

LYX Gellack

Har sökt runt men inte hittat någon tråd om LYX. 

Är det någon här som har testat? Man ska tydligen bara applicera lacket två gr och härda under lampan 2x30 s. Lacket är allt i ett så man slipper alla olika stegen som det är med tex depend och orlys.

Depend går inte att få tag i längre. Vad hade ni annars rekommenderat? Gör LYX så att naglarna blir hårdare såsom depends? Hur länge håller lacket? 

Har förövrigt hört bra om alessandro. Men LYX verkar vara nyare. Kanske modernare och bättre än tidigare gellack? Frågan är om det funkar lika bra.

I have no sympathy for people without empathy

Novelia
0

Jag har beställt hem lyx led lampa och 3 nagellack nu. Har läst runt lite och det här verkar vara skonsammare för naglarna än tex depend och Orlys. Men ska ändå hålla lika länge. Ska bli kul att se hur bra det är! :)

Novelia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag fått hem mitt Lyx gellack. Eftersom att det inte verkar vara så vanligt med denna produkt ännu, antar jag eftersom att det knappt går att hitta någon info om vad andra tycker om den så tänkte jag berätta vad jag tycker :) Jag har testat depends gellack innan och den satt ju verkligen som berg i en vecka. Naglarna känns lika hårda och tåliga med lyx. Lyx är betydligt lättare att måla på då allt finns i ett enda lack. Man behöver alltså inte alla olika stegen som depend och tex Orlys har utan man målar och härdar och sen är det klart om man inte behöver lägga ett lager till förstås. Någon nagel blev mindre fin, det är väl lite övning som krävs där. Men den nageln kunde jag lätt pilla upp kanten på, dra av och måla om. Med depend så krävs det ju att man filar bort lacket? Färgen jag valde var lite väl somrig för min smak nu på hösten så jag målade på ett vanligt nagellack med lite skimmer i så att naglarna blev ljusare. Målade 2 lager på vissa och fick då till en härlig effekt. Det känns som att det här kommer att hålla länge men jag uppdaterar om en vecka igen för att ge mitt slutliga omdöme :) hittils är jag väldigt nöjd! Enda negativa är att jag inte har lyckats hitta en färg som är lite mer diskret och mild. Neutral.

Novelia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den understa på denna bild är depends och det översta är lyx innan jag la ett mildare överlack.