Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 1728 ggr
[ClippingExpress]
0

Nagelbitare.

Jag vill så hemsk gärna sluta bita på mina naglar men tyvärr så har det blivit något av ett beroende. Någon som har bitit på naglarna och slutat? Tips?

Lyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har, typ.  Har gnagt på sedan i slutet på lågstadiet och är 29år nu. Gnagde tills det började blöda och jag hade nästan mer fingertopp framför nageln än vad jag hade nagel. Jag slutade genom att göra naglarna fina och genom att sätta dit tippar (depends). Tipparna höll inte så länge men det gjorde att mina naglar fick en chans att bli lite längre och sedan på med massor av nagelstärkande lack med fint lack över så jag blev stolt över naglarna och ville hålla dem snygga. Sedan har jag haft en kompromiss med mig själv att när gnagbehovet blir för stort så får jag gnaga på en av tumnaglarna (som tyvärr har blivit båda tummarna för tillfället då jag har levt under stark press). Det har tagit lång tid för naglarna att bli riktigt starka, i början var de mjuka som gummi, men nu är de så hårda att det är svårt att bita på dem. Tyvärr gnager jag dock fortfarande på nagelbanden :-/ Kommer inte ihåg hur lång tid det tog för dem att bli starka, ett drygt halvår kanske. Äter också flera kosttillskott för att göra dem starka och smörjer med återfuktande lotion.

Fast nu är de inte vackra :-( Har hållit på med starkt uttorkande desinfektionsmedel och varit massor i vatten så har fått klippa ner dem som inte har gått av. Detta har dock sporrat mig till att ge mig fanken på att sluta även med tum- och nagelbandsgnag.

Här är lite efter att jag började försöka sluta.

Lyan
0

Och här är när jag började med desinfektionsmedlet. Ursäkta för mycket smutsig hand, tog bilden när jag jobbade

Lyan
1

Med tippar. Var tvungen att sätta dem så högt för att ha någon nagel att fästa dem vid

[ClippingExpress]
0

Tack för tipset :)

IceTee
1

Du kan inte ha handskar på dig så du inte torkar ut händerna?

Medarbetare på Skor iFokus

josya
1

Att distrahera med något annat kan funka. När man upptäcker sig själv med att bita på naglarna kan man försöka sysselsätta händerna med något annat istället, eller typ bita på ngt. Kanske tugga tuggummi, tvinna håret mellan fingrarna? Jag var själv nagelbitare för flera år sen men slutat helt :)

xEmmsix
1

Jag slutade när jag såg att min vän hade fått jätte långa fina naglar under sommaren, så då blev det mitt mål att få lika långa och fina naglar som henne hahah

Don't cry, just say 'Fuck you' and SMILE!GladSkrattarGapskrattar

[VampireGirlElvira]1
2

Jag gjorde så med mitt nagelbitandet, det var att "tvinga" mig att låta naglarna växa, och sätta på sig genomskinligt(stavning?) nagellack fungerar faktiskt. 😄 (Ursäkta mig för dom skitiga naglarna.) 😊

_ella_
1

Jag slutade för två år sedan med viljestyrka efter att ha bitit på naglarna ca hela livet innan. Varje gång naglarna närmade sig munnen påminde jag mig om att sluta bita. Gjorde också naglarna fina för att inte vilja förstöra dem!