Nagelband?
Jag får något som växer över nageln, som jag gissar är nagelbandet? Hur får jag bort det på enklaste, billigaste sätt? Har försökt att peta ner dem efter att jag först använt någon "nagelbands-peeling" och sen blött ner dem, men de verkar alltid komma tillbaka… Dessutom får jag aldrig bort det? (Bilder i kommentarerna, kan inte lägga upp just nu från telefonen tydligen…)
Medarbetare på Skor iFokus
Varför vill du ha bort nagelbandet? Nagelbandet är tillför att skydda nageln och skyddar även mot vissa sjukdomar.
be inte om hjälp om du inte vill ha den
För att det ligger ca 2-3 mm ovanpå nageln vilket gör det svårt att måla på den
Jag vet inte riktigt om du kanske har samma problem som jag? På vissa naglar har jag dels det "vanliga" nagelbandet som går ner någon millimeter bara, sen har jag också som en tunnare hinna som går ner ytterliggare någon millimeter eller två. för denna behöver jag en nagelbandremover, ibland två ggr på rad. De vanliga nagelbanden räcker med att återfukta och putta tillbaka med en nagel.
/Surpan
#3 precis så! Hur fungerar en nagelbandsremover, och har du tips på någon bra?
Bild då?
Det går tyvärr inte att ladda upp en bild, den vill inte hamna i inlägget hur jag än försöker
Jag tror jag använder depends gröna nagelbandspeeling. Behöver två omgångar av den på nybadade naglar, men funkar gör det 🙂
/Surpan
Det enklaste är att efter varje gång du duschat putta tillbaka nagelbanden, jag puttar med andra handens tumnagel bara, då är de mjuka och medgörliga :) Använd handcreme och nageloja sen för att hålla dem mjuka och smidiga, då kan du putta lite försiktigt varje dag.
#8 har börjat göra så redan och det har verkligen hjälpt! Det i samband med nagelpeelingen funkar hur bra som helst! Tack för alla tips!