varför ska man ha nagelolja?
Är superdålig på att ha olja till naglarna, men fick en från en nagelstudio och använder den lite då och då. Men blir naglarna verkligen starkare, eftersom min olja bara innehåller sea oil, perfume, fragrance (ser inte) och det verkar inte vara några vårdande produkter?
Har hört att depend ska vara bra, men vilken är eran bästa nagelolja?
Jag kör på CNDs Solair Oil, tycker den är jättebra (när jag kommer mig för att använda den…). Personligen så vet jag inte hur mycket starkare de blir då jag är välsignad med starka naglar från början, men tycker att det återfuktar naglarna bra och gör dem mindre benägna att flisa sig. Framförallt använder jag den till att få mina nagelband att se presentabla ut, det är sjukt stor skillnad!
Jag använder vanlig kokosolja. :)
Live
Laugh
Love 
Min naelterapuet sa att man ska ha nagel olja. för som andra oljor som olivolja m.m som andra tror är bra är inte bra är inte bra. Partiklarna i en tex olivolja är för stora. :)
Under vintermånaderna är det jätteviktigt att återfukta nagelbanden med någon form av nagelbandsnäring, förebygger sprickor och torrhet, och hjälper även till att göra naglarna starkare och mer flexibla.
Man måste vara envis och göra det till en daglig rutin, efter 6 månader kommer man märka den stora skillnaden, det gjorde i alla fall jag när jag började för 4-5 år sen :)
det behöver inte vara någon speciell "nagelolja" utan det funkar lika bra (om inte bättre) med t.ex mandelolja, kokosolja eller liknande :)