nybörjare = knas? :$
Jag fick uv lampa och nagel kit i julklapp, ska idag för första gången testa detta hemma. (Har fått en behandling på salong innan, blev kär). Jag fick nded gel, bass och top. Detta tillsammans med lösnaglar. Dock är det så att jag vill inte börja med lösnaglar. Vill ha mina vanliga naglar (som jag gjorde på salongen). Filade Och slipade naglarna. Snygga o fina. La på premer på toppen av Nageln. La in under uv lampan. La sedan bass gele med en pensel över naglarna o in i uv lampan igen i 120 grader, ca 1-2 min. Här kommer mitt problem.. det torkade inte. :( eller fastnade. La in fingrarna i uv lampan igen. Men hjälpte inte. Vad gjorde jag för fel? Skillnad på burk gele eller flaskgele (nagelakflaska)? Ska jag köpa nåt annat? Hjälp?! Vill verkligen få detta att funka :( !! Gott nytt år och god fortsättning ! Tacksam för all hjälp jag kan få !
Har du en LED lampa eller en UV lampa?
Det skiljer sig nämligen ganska mycket. En LEDlampa kan endast härda geleer som är anpassade för LED och vise versa.
http://www.nded.se/utrustning-pa-nagelsalong-nded/led-enhet-och-uv-lampa/nail-eon-uv-lampa.html?force_sid=lugstbrjdkrceo6motnkvabqh5#tcnd_408001 Jag använder en uv-lampa, fick den med i detta paket. Vad är skillnaden mellan led och uv lampa?
Jag har ingen aning om den exakta skillnaden, och det är en av anledningarna till att det finns många bra utbildningar om hur man bygger naglar.
Har du tagit bort den kladdiga ytan som blir efter härdning? Eller härdar det inte alls?
fick du lampan i samma paket som gelet? eller var det två olika? för såfall kan det vara så att lampa inte funkar ihop med gelet :/ (är inte kunnig!)