Få naglar att växa fortare?
Hej, går det att få naglar att växa fortare. Isåfall får ni gärna berätta hur :)
Finns ju oljor man kan köpa på Åhlens och Kicks tex, jag köpte en olja där och det gick faktiskt fortare att få dom och växa, istället för tre veckor tog det 1 vecka. En olja som man masserar in vid nagelbandet då den största anledningen till at dom inte växer är för att det inte kommer tillräckligt med blod upp i fingertopparna.
så sen om det var oljan specifikt eller själva masserandet i sig som gjorde det hela vet jag ju inte 😛
Dock fick jag ju klippa ned dom då man knappt kan ha långa naglar när man äger hund då de bryts av ganska snabbt😃 men det var ju kul så länge det varade.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
jag tassar här och undrar samtidigt hur man kan få dem starkare,alltså hårdare.😇
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Bra kost borde ju hjälpa (om inte man redan har "optimal kost" för naglar).
Örtte på åkerfräken ska visst också vara bra för naglar och hår (det innehåller mkt kisel)
l'm back
#2 Jag vet att när min mamma åt kalk tabletter så vart hennes naglar starkare, kan vara värt att prova :) (tar ju dock två månader innan man märker skillnaden)
#4 det kanske funkar! mina naglar är jättemjuka och går av fort,och jag kan böja på dem :s
// Linah
Gerbilsidan
#5 läbbigt att du kan böja på dom!
#6 ja,och de flesta om de böjer dem går de av men inte mina,men det är väldigt dåligt:( det kommer också skrpickor hela tiden och undrar därför samma som TS:)
// Linah
Gerbilsidan
#7 Om du böjer på dom kan dom gå av (av egen erfarenhet xD) så rekommenderar att inte böja på dom ;)
Man kan pröva kosttillskott har nämligen hört att det man får tjockare hår,naglar och att både hår,naglar växer fortare rekommenderar ett som heter stora hårkuren finns att köpa på shopping4net för 159 kr och räcker i ca 100 dagar
MSM får naglar och hår att växa snabbare och bli bättre i kvalitet. Finns på hälsokost och i djuraffär, funkar nämligen bra på hundpäls också.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"