Klippa nagelbanden?
Hej alla på iFokus jag har hört och läst att man kan klippa nagelbanden och jag har väldigt fula och fladdriga nagelbanden jag har provat att trycka upp dem men de försvinner ju inte för det de glider ner igen ganska snart efter. Så det jag gjorde var att trycka upp nagelbanden och använde en vanlig nagelsax för att klippa det som var vitt, det gjorde inget ont och efter såg de och kändes de mycket bättre men är det bra att göra så förstör man naglarna eller nått sånt efteråt smörjde jag in dem i en nagelbandsolja. Tack för svar
Jag har hört mycket no-no när det kommer till att klippa sina nagelband, men jag har gjort det på mina egna naglar de senaste… 7 åren eller så och har inte märkt av någon skada varken på naglar eller händerna på något sätt. (Får det även gjort på den salongen jag går till med jämna mellanrum.)
Detta kan säkert vara olika för alla och det gäller ju självklart att vara försiktig.
Jag använder en sån här javascript:nicTemp(); och är väldigt nöjd, den är ganska lätt att använda med båda händerna. Sen oljar jag och masserar in en bra handkräm.
jag använder nagelbandsborttagare istället, skulle aldrig falla mig in att klippa och ha mig😐