Naglar som skivar sig
Hej! Jag har alltid haft super bra naglar, stenhårda och hållbara. Nu det senaste har de dock börjat skiva sig, de är fortfarande riktigt hårda men skivar sig. Vad kan jag göra åt det? Blir galen inte alls kul att ha naglar som skivat sig i 3 omgångar.. Alla tips mottages tacksamt!
Jag har samma problem. Följer tråden!
Det enda som någorlunda fungerar för mig är att sätta två lager av nagellack så att de inte går sönder lika lätt.
Mitt skivar sig med nagellack också.. Har provat med både ett och 4 lager lack med, och utan sechevite. Ingenting hjälper..
#2 Mina kan skiva sig lite fast jag ändå har nagellack på men de går lättare sönder om jag inte har nagellack på. =/
Vad har du för nagelvårdrutin? Ingen vitaminbrist?
Vinterhalvåret är tyvärr påfrestande för naglar, återfukta mycket och olja dem minst två gånger om dagen.
Jag håller på med både hundar och hästar. Vilket kan påverka en hel del! Jag filar dem och tvättar bort nagellack med nagellacksborttagning max 2ggr/v. Försöker använda handkräm efter jag tvättat händerna och smörjer in med mandelolja varje kväll. Får börja olja på morgonen också.