Fungerar inte att göra ombre
Jag har ett problem. Varje gång jag försöker göra ombre-naglar så misslyckas jag, för det fungerar helt enkelt inte. På bilden kan ni se vilka svampar jag använder, om det spelar någon roll. Först målar jag nageln/naglarna vita ochs sedan kör på 3 olika färger på svampen, så som man ska göra. Sen så duttar jag med den, men det blir så fult! Svampen klibbar fast sig i min nagel och det blir bara kaos. Vad är det jag gör fel?
Be the best version of you.
- Zoella
Hm.. Du använder alltså tekniken där man gör själva ombren direkt på svampen och sen kör på? Har du testat att bara använda en färg på svampen och bara dutta på halva nageln?
Annars så skulle jag säga att dina svampar är för täta, en med större hål/luftfickor fungerar nog bättre, som en vanlig disksvamp. Tänk på att jobba i tunna lager också!
/Surpan
#1 Ja, det är så jag gör. :) Jag testade nu igen och det gick (!!!) Jag tror jag har duttat för hårt hela tiden så att sllt klibbat fast sig på själva svampen eller något. :o Den blev inte jättebra, men jag lyckades!! Tack för tipsen iallafall! Tänk att det helt plötsligt funkade xD (Ja, det är en lösnagel!)
Be the best version of you.
- Zoella