Nagellack, top coat, base gel osv.
Upptäckte precis Naglar iFokus. Frågade på Mode & Skönhet iFokus men var är bättre ställe att fråga på än här om just naglar.
Frågade om top coat och base gel bara är för gelenaglar eller funkar det lika bra på ens egna naglar. Fick tipset att skippa base gel men använda top coat. Några invändningar här?
Även ute efter nude nagellack och fått tips om 100% Pure och Zoya. Några invändningar här?
Hm, jag är inte helt säker på om jag förstår vad du menar med top coat och base gel? :) Menar du baslack och topplack? Jag använder baslack varje gång jag lackar för att skydda min nagel från missfärgningar samt för att stärka den. Topplack som är snabbtorkande måste jag ha, annars orkar jag inte med att måla naglarna!
Har noll koll på nudelack, där är det nog bäst att googla runt för att se vad som kan passa dig :) Har ett par Zoya och de är superbra i kvalite, så där kan du nog vara säker på att få bra grejer.
Base gel är ett måste om du använder gellack eftersom lacken inte fastnar ordentligt annars. Men men minst lika viktigt är att du först tvättar med aceton eller liknande för att det ska fästa bra. Top coat förseglar gellacken och ger den en extra glansig yta. Hjälper även till med styrkan på lacken. När det gäller vanlig lack vet jag inte vad som är bäst.