Bygga naglar hemma
Hej! Jag vill gärna börja bygga naglar hemma, jag har inte råd längre att gå till salong och få det gjort:/ Jag har några frågor och jag skulle bli jätteglad om ni kunde svara. Dela gärna med er av era åsikter. 1. Vilket är bäst, akryl eller gelé? 2. Någonstans där man kan köpa ett starkit som är prisvärt? 3. Något speciellt man måste tänka på? 4. Jag älskar riktigt långa, mandelformade naglar, såsom på bilden, hur får jag såna? 5. Hur gör man om man vill måla på akryl/gelenaglar? Tack så hemskt mycket på förhand :)
Inte rekommenderat att göra det själv. Risken finns att man antingen filar sönder sina egna naglar, eller inte håller koll ordentligt och får infektioner osv.
Kan även bränna sönder nageln om du inte vet hur du ska beté dig med materialet. Så jag skulle inte våga rekommendera det.
Men om du nu tänker ändå. Så satsa på gelé. Dem påstår att akryl kan vara giftigt.
Men köp INTE startkittet kicks har med spray till som du stelnar gelén med. Mina naglar blev förstörda när jag använda det. antagligen inte pga av materialet i det, utan för att jag filade för mycket. Men det går nästan inte att få det slätt så då vill man fila de slätt.
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Ojdå det låter ju inte bra:o men det är ju bara så jäkla dyrt att gå till salongen nuförtiden…vart kan man få tag på en sån lampa mm då?
Jag vet inte faktiskt. Jag personligen vågar inte berätta det lilla jag vet heller. För det är fruktansvärt smärtsamt att få sönderfilade naglar. Det du kan göra, är att kolla efter elever, de tar runt 150-350 kr :)
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Jag håller med #3 försök att hitta en salong som har elever på utbildning, då brukar det vara väldigt prisvärt(!) och det sker ändå under uppsyn av någon som är ansvarig att det går till som det ska.
Varken gelé och akryl är speciellt nyttigt, det är monomerer i plasterna som är väldigt reaktiva och inte nyttiga att andas in.
Jag tycker att ni är lite väl negativa :-) Risken att man filar sönder sina naglar har inget med gel eller akryl att göra utan snarare oförsiktighet eller slarvighet. Jag tycker absolut att du ska prova på gellack. Det är inte alls så svårt och riskerna är inte så stora om man läser på lite. Dyrt är inte nödvändigtvis bäst men du får troligtvis bättre grejer om du inte har så mycket kunskap. Våga prova! :-)
Det bör verkligen inte tas för lätt på att göra naglar själv. Finns vissa saker du inte kan läsa dig till på internet - bland annat ett diplom. Det krävs om man ska köpa produkter som är garanterat fria från bland annat MMA-akrylater som kan vara starkt allergiframkallande. I synnerhet brukar det finnas i billigare produkter (för allt i världen undvik alla dessa billiga startkits från t.ex. Kina). En av många anledningar till att ha en utbildning i ryggen innan man börjar lägga härdplaster på sig själv, även om beslutet såklart är ens eget i slutändan. Finns många trådar här på Naglar om du vill läsa mer!
Gör det inte säger jag. Spara pengarna till en ordentlig utbildning istället och köp billiga och bra produkter där istället. Om du känner du inte vill så kontakta nagelskolor i din närhet. I regel behövs det alltid modeller till modellpass. Brukar vara riktigt billigt.
Jag undrar verkligen vad syftet med det här nagelforumet är när de enda svar som ges på frågor hur man ska göra är att inte göra alls. Tulip, tyvärr är nog det bästa rådet du kan få att söka dig till andra nagelforum på nätet där fokus ligger på att svara på frågor och dela med sig av kunskaper istället för att kategoriskt svara att en utbildning är svaret på alla dina frågor.
#8 Syftet med våra svar om utbildning är helt och hållet välmening, vi vill helt enkelt inte att man ska råka illa ut efter att ha läst om råd här. Det är inte frågan om att vara kategorisk eller snobbig, utan om att varna! I synnerhet många unga tjejer uppfattar det ofta som att det bara är lite harmlösa nagelprylar, beställer ett billigt kit (som med lite otur innehåller mycket allergena ämnen), och utsätter inte alltid bara sig själv utan kanske även kompisar som vill vara fina om naglarna. Talar nu inte specifikt om TS utan den allmänna målgruppen på det här forumet.
Välmening eller inte så var det inte det frågeställaren var intresserad av. Om det är så viktigt att påpeka i alla trådar att utbildning är bra så kan ni väl börja med att svara på frågan och sedan (om ni verkligen känner er tvingade i varje inlägg) avsluta med att skriva att utbildning är bra. Då finns det i alla fall en poäng med forumet. För om alla ska påpeka allt som är farligt i alla trådar blir det snabbt ganska tramsigt. Jo förresten, kör inte bil utan att först skaffa en riktig utbildning ;-)
#10 Det där om bil var väl ganska patetiskt och lite dubbel moral ifrån din sida?
Det är ju det man gör innan man tar en bil och åker på vägarna? Skaffar en 'utbildning'.
Även om det att svara på trådskaparens fråga och andra frågor är det ju inte många som kan eftersom inte vem som helst sitter på en utbildning och därav svara på frågorna.
Känns lite som att du har svårt att förstå vad folk skriver som antagligen har väldigt mycket kunskap inom naglar (då pratar jag inte utbildning) och sedan sitta och skriva att dom har fel i princip.
Sätt dig och läs på lite om just naglar i ca 1 år och sen kan du komma och säga att en utbildning inte är nödvändigt.
KöttbulleKorv
#10 Hur vet du att hon är intresserad av den informationen eller inte? Det besvarar ju bland annat frågan om det fanns något speciellt man skulle tänka på. Då skadar det inte att flika in riskerna med t.ex. billiga startkit som också efterfrågades. Ja, man bör utbilda sig innan man kör bil, förstår inte jämförelsen?
Jag har inte heller råd att gå till salong/utbildad längre då de är jävligt dyrt här uppe i norr ( Billigaste jag hittar går ett åtb på 450kr minst).
Jag har beställt ett startkit på ebay (yäh yäh haters) och kommer börja jobba med de, MEN! jag skulle aldrig bygga på mig själv eller någon annan för den delen heller innan jag övat, övat, övat på övningshanden som jag oxå beställde, samt köpt en annan gel som inte är kina gel.
De är ändå ett härdande material som kan bli jätte farligt om de hanteras ovarsamt. Jag har kompisar som fått olika nagellossningar osv och de är och ser hemskt ut!
Så jaa, jag avråder dig till att bygga själv, gör som jag istället, Köp ett billigt skit kit, försök träna dagligen å se om de är ett intresse sen satsa på en utbildning så du får vettiga grejer att jobba med! :D