Naglar iFokus

Naglar

Etikett: utrustning
Läst 7514 ggr
Carvecomp
0

Köpa bra startkit utan diplom, vart??!

Någon som har testat eller hört vart man köper ett bra startkit gele? (utan diplom) Jag har precis beställt ett från nail4you.se men gjorde såklart en research efterråt och har läst mycket negativt om deras produkter, att de är kinakvalite, håller dåligt o har dåligt innehåll osv.. De flesta kommentarer är ett par år gamla, kanske de är bättre nu? Hemsidan gav mig ett bra intryck :| Funderar på att ev avbryta beställningen och välja en annan sida… Någon som testat eller vet? Tips tack! :)

Kickan90
0

undrar jag med, då jag har hört att de var bra och att jag skulle beställa därifrån 🤔

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

litenvovve
6

Man kan inte förvänta sig bra kvalitet på produkter som säljs till outbildade (såsom gel och akryl) Finns en anledning till att många företag absolut inte säljer till outbildade. Så att leta efter en gel/akryl som säljs lagligt(!) och med tillstånd från tillverkare/ägare/leverantör till outbildade kan man göra, men inte ha så stora förhoppningar! Ingen kritik till TS men kanske nyttig info till den som faktiskst inte hat en aning…

Kickan90
0

men ett sånt företag bör ju sälja lagliga saker eller har jag fel? 😎

Medarbetare på

Kickan90
0

fick höra att nagelgiganten.se är bra och lagliga iaf 😉

Medarbetare på

Carvecomp
1

Jag vet redan att man inte kan förvänta sig samma kvalite som hos de som säljer till diplomerade kunder. Men det finns nog fortfarande sämre och bättre varianter av de "dåliga".

Jag behöll mitt startpaket från nail4you och är nöjd. Det har fungerat bra (har inget att jämföra med men det har inte varit några konstigheter än sålänge.)

#1: Om du inte köpt ännu så har nail4you rabatt på sitt stora startpaket nu, nedsatt från 1500 till typ 900… har de 30% på ALLT den 7-17 Juli.

Trots att jag riskerar både döden, mögel och nagelavfall (enligt många) så är jag mycket glad att jag köpte detta paket för att testa på då jag verkligen märkt att jag gillar detta så jag har bestämt att gå kursen inom kort. Även om man kan lära sig själv och mycket info finns på nätet så känner jag att man vill veta vad man gör och varför. Iallafall innan man börjar bygga andras naglar…

Tom
0

#2, vad menar du med "lagligt"?

PatriziiaJ
5

Bara en  liten notis för TS här då, människans kropp kan inte mögla, det är en myt. Hade du utbildat dig så hade du vetat sånna viktiga saker. För det finns faktiskt vissa bakteriehärder som kan bildas på naglarna som ser ut som mögel. Jag mena ´r händer de dig, va gör dudå? Det är ju inte bara att ta bort "möglet" direkt. 

Jag va en tjej som gjorde både akryl och gele naglar hemma först. Tyckte också att de va löjligt när utbildade påpekade om farorna och allt de där. Jag trodde de hade med konkurrens att göra, men så fel jag hade. När jag utbildade mig så förstår jag varför detta materialen inte ska säljas till outbildade. 

Och jag gjorde faktiskt en research om vad som gick att hitta på nätet ang: sjukdomar och andra saker gällande gele och akryl. Och det va inte mycket. det jag läste i mina böcker under min utbildning, finns inte på nätet  tyvärr. 

Så det är bara ett tips till er, lek inte med elden. Skadar ni någon kund och dem anmäler er, så ligger ni rätt risigt till. För ni har inga garantier som outbildade heller. Men gör som ni vill, men se till att lyssna på dem som  har kunskap om ämnet. Ni vet ju inte ens vad gelen ni jobbar med innehåller, eller någonting. Så va försiktiga bara, dem som varnar er,  dem vill bara er väl, även om det är jobbigt och tjatigt. 

Ta det från någon som varit där :) 

Kram / Nageltjejen

Tom
4

#7, Patritziia, du kan inte ha gjort någon speciellt grundlig research om du inte hittade något på nätet. ALLT finns på nätet. Hittar du inte har du inte sökt ordentligt. Och som vanligt dödar ni det här forumet genom att istället för att svara på trådskaparens fråga berätta om hur viktigt ni tycker att det är med er utbildning. Ni har fortfarande inte fattat att det inte är raketvetenskap att pilla med naglar. Det är en väldigt enkel kunskap som man i princip kan lära en idiot.

Cederin
4

#8 Inte speciellt trevlig attityd du har till de utbildade heller. Att nonchalera någon som dessutom haft samma åsikt som dig innan denne utbildade sig är faktiskt ganska ignorant tycker jag. Att säga att det är en väldigt enkel kunskap som man kan lära en idiot är direkt nedvärderande för de som lagt ned tid, pengar, energi och många timmar av yrkesutövning. Sådana kommentarer bidrar inte med någonting alls förutom dålig stämning. Åter till topic nu.

Medarbetare på Naglar och Hår

Tom
1

#9 Cederin, om det ändå vore så väl att du för en gångs skull gjorde just precis det som du skriver. Återgick till ämnet. Än så länge handlar era svar inte överhuvudtaget om ämnet (som vi får anta ska vara det som trådskaparen initialt frågade om) utan om de vanliga pekpinnarna om utbildningar. Jag vet inte vad som är otrevligast, att ignorera trådskaparens frågor och kapa hennes tråd som ni gör eller att påpeka att ni gör det? Dessutom är det jag skrev sant. ALLT finns på nätet. Men det krävs ibland lite tankeverksamhet för att hitta. Alla har tyvärr inte det.

Cederin
2

#10 Jag, "för en gångs skull"? Synd att du hyser sånt agg mot mig. Det enda jag gjort i denna tråd är att kommentera ditt inlägg eftersom det inte var så värst trevligt mot #7. Jag förstår inte riktigt vart du vill komma, jag ser bara en dead end discussion med dig eftersom du vet att vi har olika åsikter. Nu är det dock riktigt off topic, jag håller med om att det inte behövs diskuteras mer om utbildning i denna tråd eftersom TS efterfrågar startkit utan diplom.

Medarbetare på Naglar och Hår