Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 1191 ggr
Lexie82
2015-03-20 22:44
0

Tips, tack! =)

Söker tips på hur jag kan få mina naglar tjockare utan att lägga ut en förmögenhet.

Jag har alltid haft långa naglar av den enkla anledningen att jag tycker att det känns obehagligt att ha dem korta, men jag lägger ingen direkt tid på att faktiskt fixa dem. De senaste dagarna har jag dock kommit in i en nagelperiod. Jag har börjat doppa händerna i juice från en pressad citron för att bleka dem eftersom jag är rökare så de blir ganska gula. Men vad kan jag göra för att stärka dem?

Funderade på att köpa sånt där fuskmanikyr-lack så att de blir lite snyggare men ändå ser naturliga ut. Vad ska jag tänka på med sånt? Tänker på om jag ska ha något under lacket, och nåt överlack när det är klart?

hannaj98
2015-03-20 22:50
0

B vitamin, är mitt bästa tips för starkare naglar. Det funkar värkligen och är nyttigt också. Om man inte orkar ändra sin kost så finns det ju B vitamins tabletter. De använder jag och mina naglar är alltid långa och går i princip aldrig av även om jag inte är så bra på att ta hand om dom. 

Vet faktiskt inte vad du menar med fuskmanilyr lack. Men det är alltid bra astt ha ett vanligt genomskinligt nagellack på. Om man inte har något alls på naglarna så skadar vatten naglarna väldigt mycket. Det kanske du märker efter att man duschat länge eller badat att naglarna ser hemska ut. Det är för att vatten rakt på nageln inte är bra.

Så B vitamin och genomskinligtnagellack är mina tips

Lexie82
2015-03-21 09:30
0

Fransk manikyr kanske det kallas, när man målar först hela nageln med ett naturligt lack och sen målar tippen vit.