Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 2370 ggr
natass
1

Nagelbitare

Hej! Jag har ett problem, jag Biter på naglarna. Jag tycker själv att det är lite äckligt men jag gör de ändå. Det liksom bara kommer. Jag är inte nervös eller orolig eller något sådant, jag liksom bara Biter på naglarna.  Har ni några tips för att få mig att sluta?

lollynonna
0

tassar då jag har samma problem

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Anna
0

Här finns en tråd med bra tips!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Surpan
3

Jag slutade bita på naglarna genom att ha en nagelfil i väskan. Jag upptäckte att när jag bet på dom så försökte jag jämna till ojämnheter med tänderna, så jag såg till att ha helt släta fina naglar hela tiden. Då finns det inget att direkt bita tag i och man tänker sig för.

/Surpan

addmoll
0

åh det är så jobbigt att bita på naglarna. Jag är 25 och har aldrig kunnat få riktigt långa naglar. Jag bet på naglarna förr men sen gick det över till att pilla på naglarna så att de gick av och kunde bita någon gång då och då. Men jag biter aldrig när jag är med folk så uppenbarligen är det ändå något jag kan kontrollera. Det händer när jag är stressad (tentor osv.) så mitt tips är att undvika stress (lättare sagt än gjort)

Jag köpte en stressboll en gång men den var för hård och stor så den var ändå inte bra. Men beror det på stress så kan det vara ett alternativ.

Sen finns ju givetvis "stopp och väx" . Men det vet du säkert. Men det hjälpte ju inte mig vars största problem var att pilla/dra av naglarna.

Ett annat tips är att göra akryl/gel nagelförlänging. Dock måste man förnya var 3e vecka vilket blev för dyrt för mig. Men det är nog det bästa tipset tycker jag.

Man kan också skaffa tungpiercing. När man skaffat det får man inte stoppa fingrarna i munnen på en månad eller nåt pga infektionsrisken så då gör man verkligen inte det och så blir man av med ovanan.

Att ha med en fil hela tiden är också jättebra. För jag vill oftast bara bita när det är ojämnt. 

Som jag nämnde i början så biter jag inte när jag är med folk och för 2 veckor sedan var jag på ett utbildningsläger och var omgiven av folk hela tiden så då bet jag och pillade inget. Så då märkte jag att de vuxit lite så jag bestämde mig att det var sista gången så nu har jag ganska fina naglar (normallånga) och jag hoppas jag blivit av med ovanan nu en gång för alla. Lycka till, till dig med :)

natass
0

Tack för alla tips! :) Jag har nu akrylnaglar med stopp-o-väx lack på :D

fsigge
0

#3 väldigt bra tips!

Frida