Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 1923 ggr
TjockaBerta
2

Trend nail repair

Förra sommaren fick jag eksem i händerna. En läkare gissade på psoriasis en annan på handeksem. Jag fick olika salvor men inget hjälpte. Ibland läkte det nästan men sen blossade det upp igen och jag fick blåsor och sår i handflatorna. Nu tog jag bort nagellacket och blev mycket bättre. Plötsligt kom jag på att jag läst att en del lack kan ge allergiska reaktioner och googlade Trend. Mycket riktigt. Det innehåller så höga håller av formaldehyd att vissa länder förbjudit det. Jag har inte använt något lack på en vecka och händerna är läkta och och har slutat klia. Aldrig mera att jag använder Trend nagelförstärkare.

>>>Malum domesticum<<<

[Evisen]
2

Jättebra att du informerar om detta TjockaBerta👍. Hoppas att du slipper blåsor och eksem nu när du har slutat med Trind.

Finns säkert många här som inte vet om detta med formaldehyd i Trind Nail Repair.

Jag hade den flaskan för några år sedan, men använde aldrig den då jag läste att den hade formaldehyd i sig. Den flaskan hamnade i miljöstationen istället.

TjockaBerta
0

#1 Fy för tusan vilka besvär jag haft. Hoppas att ingen annan drabbas av detta.

>>>Malum domesticum<<<

[Evisen]
0

Bara du inte har blivit allergisk emot vanligt nagellack…

TjockaBerta
0

#3 Jag har också tänkt på det. Det kommer att dröja länge tills jag provar så att händerna är helt utläkta.

>>>Malum domesticum<<<

ssofia
0

Jag använder emellanåt Trind Nail Repair (ca 10 gånger per år), då mina naglar behöver en riktig dunderkur (När de är mjuka och sköra, t.ex på vintern). Jag har sedan innan vetat att det innehåller formaldehyd dock och är extra försiktig med att faktiskt bara använda det där det behövs för mig - halva nageln mot fria kanten. Då jag även använder Mavala Sientifique så kan det bli lite kaka på kaka och göra naglarna väldigt hårda vilket i sin tur ger mer spruckna naglar om de inte hålls återfuktade. Nåja, ni fattar nog min poäng :)