Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 9529 ggr
Emeri
11

Naglar lossnar..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! För ungefär ett år sen började nageln på vänster långfinger bli vit långt ner på nagelbädden. Jag kunde också lyfta lite på den, men den satt inte så löst. Jag klippte ner den kort och började smörja mycket med nagelolja och det vita försvann. Men nageln fäste aldrig fast ordentligt lika långt upp som innan (jämfört med nageln på högerhanden), och nagelbandet på sidan av nageln har också lossnat. För ungefär ett halvår sen hände samma sak på höger tumnagel. Klippte ner den så kort som möjligt också för att underlätta för den att fästa tillbaka, och smörjde med nagelolja. Den har blivit lite bättre, men fäster inte heller tillbaka upptill. Nagelbandet på sidorna har också släppt. Båda naglarna har fått mörkrosa ränder dit det vita gick, och är mörkare rosa ovanför linjen. Dessutom gör nageln på långfingret och tummen ont när jag trycker på dem, det gör inte ont på de andra naglarna vid tryck. Jag har inte den snyggaste formen på naglarna i vanliga fall, men att dessa ser så annorlunda ut gör mig så ledsen. Jag älskar att ha nagellack, men den enda gången jag testat under detta året har naglarna blivit sämre.. Är det någon som vet vad det kan vara, eller som har några tips på vad det kan vara? Jag tror inte det är svamp. Dessutom har nagelbandet på sidorna av vissa andra naglar börjat släppa litegrann..

Emeri
0

Såhär ser nageln ut på långfingret på höger hand.

Emeri
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Niklas
3

Gå till vårdcentralen tycker jag.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Emeri
0

Jag har ingen möjlighet att gå till vårdcentralen förrän i slutet av augusti. Ville därför bara kolla om någon kanske varit med om det själv eller har några tips. Men kommer självklart gå till vårdcentralen när jag är tillbaka hemma.

TatsuOni
2

#4 Vet inte om sjukrådgivningen kan hjälpa dig utan att ha sett nageln, men kan du inte testa att ringa dit och beskriva problemet så kanske de kan hjälpa dig att lindra det tills du har möjlighet att uppsöka en läkare?

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Udoon]
0

Kommer inte ihåg vad dom hette, men en av bloggarna jag följer fick liknande, men hennes släppte mer än halvvägs in på nagelbädden, så väldigt otäckt ut. Tydligen var det inget att göra mer än att låta bli lack, smörja med nagelolja och låter det växa ut, inte pilla med naglarna heller. Hennes blev mycket bättre, men det tog tid, men det var inga naglar som trillade av eller så, så du behöver nog inte ha någon panik.