Tråden för oss f.d. nagelbitare!
Då var det dags tycker jag att ta upp ämnet nagelbitning igen! Jag är övertygad om att jag inte var den enda nagelbitaren förut 😉
Tänkte att detta kan bli en bildtråd där vi lägger upp före och efterbilder, eller om man precis slutat bita, lägga upp en startbild!
Detta kanske blir en inspiration om det är någon därute som försöker sluta, och som ser att det faktiskt går om man vill! Mina naglar är ett extremt exempel. Här har ni mina före/efter:
Mars 2013: (Haha, den lilla stendekorationen)
Augusti 2013:
Dåså! Bomba tråden med era bilder!
Tips för att sluta bita finns på min blogg i länken nedan! Kanske det finns intresse för en artikel om det?
Jag har bitit på naglarna så länge jag kan minnas, men sen åkte jag till farmor som precis skaffat en hund och den var efter mig hela tiden så jag GLÖMDE att jag är orolig och rädd hela tiden :D Fast mina djur har gnagt på mig så vissa har gått av :/ /stolt :3 (har ingen bra kamera just nu)
Jag var så bra på gång efter mina gelenaglar, men sedan växte mina egna naglar ut till den kritiska punkten där jag filat på roten av gelenaglarna, och då klarade jag det inte mera :( Men har fortfarande hopp!
Jag har bitit på naglarna sedan jag gick i lågstadiet. Är 28år nu och jobbar på att sluta helt men så fort jag inte har nagellack så gnager jag ner dem >< Jag har fått göra en kompromiss med mig själv och det är att jag får gnaga på tumnaglarna men inte de andra och det funkar för det mesta. Nu har jag dock gnagt ner ena långfingret och lillfingret precis när jag hade fått alla naglarna jämna :-( Gnager även på nagelbanden, också en liten kompromiss, jättefult.
Jag började med att sätta dit tippar för att inte komma åt nageln och även för att de skulle bli fina och långa så att jag inte ville bita. Sedan fick min riktiga nagel växa ut under.
Har inga bra bilder men här ser man på ringfingret hur korta de har varit (de har dock varit rejält mycket kortare). Man kan även se hur jag målade utanför nageln för att de skulle se lite längre ut.
De gick även sönder hela tiden och flisade sig (och gud vad frestande de flisorna är att gnaga på!). Vissa naglar kunde jag böja uppåt för att de var så mjuka men nu börjar de äntligen bli fina :-D
September nångång :P
Idag :)
(Nej,jag målar aldrig hela vägen ner till nagelbanden då jag alltid lyckas få med halva fingret då och är för lat för att ta bort…)
❤️ Älskade husdjur
#5 målar du aldrig ned till nagelbanden? Nej, jag bara skoja. Vilka vackra naglar och händer du har, avis!
Mvh Shy och Hannah
Jag slutade bita på naglarna december förra året. Har ingen bild då men de var HELT nerbitna. Man såg inte det minsta vitt. Nu går det framåt, jag biter inte längre men de går lätt av när jag spelar fotboll osv. Föratt sluta bita på naglarna så gjorde jag en ganska dum sak (som sagt var det förra året och jag visste väl inte bättre då), jag slog till min hand hårt när den var vi munnen. Ej att rekomendera till er men ja, då slutade jag bita…
#7 Så var mina också, jag bet tills det blödde och ofta kunde jag inte använda fingrarna för att naglarna var så nerbitna och inflammerade :-/
Mina var länge grymt sköra. De har blivit mycket bättre men jag vet inte riktigt vad som har hjälpt men tror att det är att jag smörjer in dem så mycket och försöker låta bli att pilla bort flisor och lösa nagelband (men vad svårt det är att låta bli XD)
Länge sedan någon la upp en bild här, men jag ger nytt liv i tråden igen med mina två bilder.
Före och efter.
Två månader emellan exakt!
Jag bestämde mig en dag att nu är det nog! All tid jag la på att bita på naglarna, började jag istället lägga på att försöka ta hand om naglarna. Smörjde in nagelbanden, filade osv. Jag hade tidigare bara haft tunna och väldigt klena naglar, när jag väl fick lite längd på dom, vilket gjorde att jag bet av dom. Men denna gången så blev dom bra till slut😃
Kämpa vidare ni där ute som fortfarande kämpar, det ger resultat till slut.❤️