Naglar som skivar sig!
Tips mot vad man kan göra för att förhindra att naglarna skivar sig?
följer….
Har fått en kräm som man masserar in på naglarna. Den ska förhindra att naglarna skivar sig. Har använt den två gånger och redan märkt skillnad då jag också har problem med naglar som skivar sig men då har jag ju lite hjälp med att naglarna skivar sig då jag har psoriasis på naglarna.
Den är från oriflame.
#2 vet du vad den heter? :D
Eller har du bild på den?
#4 Kan visa bild snart ;)
Mina naglar skivar sig om jag inte har filat de på ett tag. Så mitt tips är att fila ner det som har skivat sig. Då växer naglarna ut fortare eftersom att de "skivade" klättrar sig längre upp på nageln och gör att man måste fila ner hela nageln tillslut. Haha, hoppas du förstod. Sedan är det bra att smörja in eller tvätta händerna efter att man har hållit på med nagellacksborttagning. Det är ju mycket uttorkande. Det är ju om naglarna är torra eller har bivit utsatta som den skivar sig.
Frida
Tack för alla tips! :D
6 Den nagelkrämen du visar på bild finnas att köpa på ÖoB, jag vet inte priset i huvudet men den kostar inte mycket gissar på runt 15-20 kr
Tycker naglarna skivar sig mer när de/ händerna är torra.
Jag har en produkt som hjälper mig med det. Den heter Apoliva Nail Strengthner
Det finns en till som heter Apoliva Cuticle Creme. Båda tillsammans kostade ca 100kr, och dom har verkligen hjälpt mig.
Man kan också börja äta B-vitamin.
Hello It's Me... :3
Intressant! Följer!