Naglar skivar sig
Hej :)
Ja, som rubriken lyder så skivar mina naglar sig HELA tiden. Jag masserar dom med olivolja ca varannan dag och buffar dom. Jag har ingen glasfil, men jag filar dom alltid åt ett håll (har hört att det hjälper) Jag har tänkt på OPI envy original, men tyvärr testar den på djur, vilket gör att jag inte vill köpa den, men finns det nåt liknande? Jag har ganska starka naglar, böjer jag dom (nästan) det hårdaste jag kan går de ändå inte av, så vad är det jag ska göra?
Smile! It's healthy!
Köp en riktig nagelolja istället för olivolja, den har för stora molekyler som inte tränger ner i nagelplattan ordentligt.
Jaha, men vilken skulle du rekommendera?
Smile! It's healthy!
Depends Grape & Avocado tycker jag är bra och luktar gott utan att kostar massor. Scratch Nail Food är dock min favorit men den är lite dyrare. Båda finns på bland annat Kicks. Depend har även nåt som heter Stop Splitting som ska motverka just att naglarna skivar sig men jag vet inte hur bra det är. Oftast handlar det om att man har torra naglar, därför är olja olja olja det bästa.
Hoppas du får bukt på problemet!!
Kokosolja! Det funkar super för mig iallafall 😃 Har också väldigt svaga/torra naglar som lätt skivar sig, men dom håller sig hela i flera dagar efter jag har smörjt och masserat med kokosolja. Räcker bra för mig med två gånger i veckan 🙂
Toppen för håret också.