Bas- och topplack
Jag har pga jobb inte fått använda nagellack på över tre år - så nu när jag fått nytt jobb vill jag gärna ha fina naglar! Jag söker nu tips bra bas- och topplack (och annat man kan tänkas behöva) Gärna väldigt snabbtorkande då mitt tålamod inte är det bästa haha. Vilka är era favoriter (och varför)? :)
Johanna - Instagram
Baslacket jag gillar bäst av dom jag testat är Essies First base, överlack brukar ju Seche Vite eller Poshe vara poppis, har dock inte testat dom själv. Annars är OPIs snabbtorkande helt ok, Mavala har ju också en variant jag gillar, dock i mindre flaska.
Jag använder inte baslack förutom när jag använder glitter. Istället använder jag ofta vårdande nagellack från ett rysk företag som funkar super. Som topplack använder jag seche vite vilket är fantastiskt! Dock krävs det lite övning på grund utav formulan och den starka doften. Den tjocknar efter halva flaskan och man bör köpa förtunning då, men helt klart den bästa som går att köpa på svenska marknaden just nu :)
Jag har provat seche vite och var inte nöjd. Det torkar och härdar visserligen väldigt bra, men fick mitt lack att släppa i ett stycke från nageln. Nu använder jag essie good to go, och jag är supernöjd. Också snabbtorkande och klarar tre lager lack (bas+färg+färg) utan torktider emellan utan problem. Baslacket jag föredrar är också från essie, millionails. Jag tycker att det gör mina naglar starkare.
Som baslack använder jag Diamond Hard från Kiss, använde Trind innan men fick utslag på armarna efter ett tag så kan tyvärr inte rekommendera det. Diamond Hard funkar bra dock, otroligt lättlackat och torkar snabbt. Plus för 15ml-flaska!
Som topplack kommer jag nog aldrig använda något annat än Seche Vite, det får även 10 kr-lack att sitta som berget i en vecka utan att chippa det minsta på mig. Ger fantastiskt fin glans och torkar superfort!
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner